خوزستان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: ۲ هزار عنوان برنامه با همکاری دستگاه های اجرایی، تشکل ها، نیروهای مسلح و دانشگاه به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد حماسه آزادسازی خرمشهر در استان برگزار می شود.

دشمن ۴۰ سال برای نابودی ایران  از تمام ظرفیت های خود استفاده کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛   در نشست خبری به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، که در اول خرداد ۹۸ انجام شد،   سردار محمد علیپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان از اجرای ویژه برنامه هایی از اول تا چهارم خرداد جاری خبر داد و اعلام کرد: استان خوزستان منبع و ذخیره و بزرگترین جایگاه دفاع مقدس در کشور است  بنابراین برنامه های محوری برای این ایام در نظر گرفته شده است.

سردار علیپور با بیان اینکه قدرتهای برتر جهان همیشه در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به ایران بوده اند، گفت: مردم ما منسجم و در کنارهم ایستاده اند و به دست خود مملکت خود را اداره می کنند و اجازه تعدی با دشمن را نمی دهند.

خرمشهر هویت ملی ماست

وی اضافه کرد: آنها فکر نمی کردند انقلاب اسلامی ما ۴۰ سال به طول بیانجامد و آنها مجبور باشند از تمام ظرفیتهای خود برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کند و با این وجود ما روز به روز قوی تر شویم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس سوم خرداد را هویت ملی ما دانست و اظهار کرد: خرمشهر به عنوان نقطه جغرافیای برای همه دنیا شناخته شده و هویت ملی دارد و در سه مرحله در عملیات بیت المقدس خرمشهر را پس گرفتیم، در شلمچه با ۴۵ روز مقاومت دشمن را زمینگیر کردیم و در حمیدیه ۱۰۰ کیلو متر آنها را عقب راندیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف صدام از حمله به خوزستان جداسازی این دیار از ایران بوده، اذعان کرد: حذب بعث می خواست خوزستان را در نقشه حوزه سرزمین خود انتشار دهد اما با ۴عملیات بزرگ او و لشگر بعث را از ایران بیرون راندیم تا سوم خرداد بازپس گیری خرمشهر و هویت ملی ما شود.

امسال گام سوم حماسه خرداد کمک به سیل زدگان است

سردار علیپور از اجرای ۲ هزار برنامه هنری، ورزشی، فرهنگی در این ایام خبر داد و تصریح کرد:  این برنامه ها با محورهای تکریم معنویت ماه رمضان، در گام دوم تداوم انقلاب و امسال به طور خاص گام سوم به حادثه فروردین سیل و کمک به آنها اختصاص دارد.

وی  عناوین این روزها را ۵کمیته شامل نیروهای مسلح(همایش مسجد جامع خرمشهر)، فرهنگی هنری (دفاع مقدس و مقاومت)، کمیته شهدا و ایثارگران و پیروان ولایت، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی به دست رسانه ها، کمیته نقش بانوان و اقدامات آنها در دفاع مقدس  اعلام و بیان کرد: در نخستین روز نشست تخصصی با اصحاب رسانه و خبر با موصوع جنگ نرم برگزار می شود.

راهنمایی نسل‌های آینده

وی افزود: در روز دوم تکریم خانواده های شهدا و جانبازان، روز سوم مردم خرمشهر و ایثارگریهای که در این شهر صورت گرفت مد نظر قرار می گیرند و روز چهارم مقاومت مردم دزفول تجلیل می شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ثبت و انتشار این ارزش‌ها به منظور راهنمایی نسل‌های آینده است در خرمشهر رونمایی از دو عنوان کتاب خاطرات زنان خرمشهر  و یادواره شهید عصمت پورعنبری را نیز در برنامه داریم.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.