مسئله گرانی کاغد فقط به گمرک محدود نمی‌شود و تأخیر دو سه ماه گذشته در تأمین ارزی که مشخص نبود با نرخ ۴هزار و دویست تومان باشد یا ارز نیمایی، مزید بر علت شده است

مجتمع حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه تا دو ماه دیگر فعال می‌شود/7 هزار تن کاغذ تا هفته آینده وارد بازار می‌شود

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که مجمع حل اختلاف هنر و رسانه حداکثر تا دو ماه دیگر فعالیت خود را آغاز کند.

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اعلام این خبر، گفت: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه گاه مشکلاتی داشتند و برخی دعاوی و شکایات از سوی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی علیه آنها صورت می‌گرفت که در محاکم عادی که این موضوعات مطرح می‌شد در نتیجه رویه‌ها برای محاکم یا رسانه‌ها به شکل روشن و یکسانی مشخص نبود.

وزیر ارشان خاطرنشان کرد: با موافقت قوه قضائیه، شورای حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه در حال شکل گیری است و مکان و قضات و مجموعه‌هایی که می‌خواهند در آن حضور پیدا کنند و همچنین افرادی که به عنوان کارشناسان فرهنگ و رسانه باید در این مجتمع باشند معرفی شده‌اند و  مراحل کار تقریباً رو به پایان است.

صالحی افزود: این مسیر کمک می کند تا دعاوی حقیقی یا حقوقی که علیه اصحاب هنر و رسانه شکل می گیرد، در فضایی با تفاهم بهتر جریان پیدا کند.

وزیر فرهنگو ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره تمهدیدات صورت گرفته برای حل بحران کاغذ و وعده هفته گذشته برای ترخیص و توزیع کاغذ در سطح گسترده، اظهار داشت: خوشبختانه اصل این مسئله که کاغذ فرهنگی ما برای کتاب و نشریات که نیاز به آن حدود ۸۰ هزار تن است و باید با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان در سال ۹۸ عرضه شود به تصویب نهایی رسیده است وابلاغیه آن، اول این هفته از طریق بانک مرکزی انجام شد.

وی با بیان اینکه با تاکید بر اینکه کلیه گمرک‌ها موظفند ترخیص کاغذ را انجام دهند، اظهار داشت: البته بخشی از مسئله، هنوز در برخی از گمرک‌ها اتقاق نیفتاده است، اما با آقای همتی وزیر اقتصاد هم صحبت کردم که در کار تسریع شود.

صالحی یادآور شد: مسئله گرانی کاغد فقط به گمرک محدود نمی‌شود و تأخیر دو سه ماه گذشته در تأمین ارزی که مشخص نبود با نرخ ۴هزار و دویست تومان باشد یا ارز نیمایی، مزید بر علت شده است اما امیدوارم حداکثر تا هفته آینده، ۶ یا ۷هزار تن کاغذی که در مسیر ترخیص گمرک است در بازار عرضه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.