امام جمعه مشهدمقدس گفت: مشکلی که از سمت ریزشی‌های انقلاب داریم از ضد انقلاب نداریم، ضدانقلاب از ابتدا به این سمت نیامده اما کسانی که از ابتدا در جریان انقلاب بوده و حتی در رده‌های بالا نیز از نظر بینش و بصیرت بوده بعضا ریزش کرده‌اند.

 مشکل ما با «ریزش‌ شده‌های انقلاب» است نه ضدانقلاب

به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد اظهار داشت: خداوند در سوره احزاب می‌فرماید تقسیم‌بندی خاصی وجود دارد که براساس آن مسلمانان همگی مومن نیستند؛ مومن خداباوران و معادباوران هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: باید باور کنیم که خدا یکی است و معاد نیز وجود دارد؛ واقعا سوال و بهشت و جهنمی وجود دارد و باید این را باور کنیم و مومن به کسی می‌گویند که اینها را باور دارد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه از مومنان دو طبقه صادقین و مخلصین داریم تاکید کرد: بعضی از مومنان براساس آیات قرآن، صادق هستند و راست می‌گویند و صداقت به خرج می‌دهند در مسیر عهدی که با خدا بسته‌اند.

وی تصریح کرد: شیطان دنیا و آخرت ما را تباه می‌کند؛ مال و جان را نباید به شیطان سپرد و اطاعت صرفا باید از خداوند متعال باشد و مال و جان نیز در راه خداوند متعال فدا شود و این همان چیزی است که عبادت نامیده می‌شود؛ اگر در مقابل این عهد به خدا وفا کردید، خداوند نیز به عهد خود وفا کرده و در آخرت، سرنوشت شما را به صورت ابدی در سعادت تامین می‌کند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: کسانی که در معامله با پروردگار به صداقت خود پای بند بوده‌اند به نذر خود وفا کرده‌اند؛صادقین کسانی هستند که یا در راه خدا شهید شده‌اند و یا اینکه در انتظار شهادت هستند.

علم‌الهدی افزود: بعد از جریان هفت تیر، شهید بهشتی را در خواب دیدم؛ از ایشان پرسیدم 72 تنی که در دفتر حزب شهید شده‌اند همه با هم یک جا هستید؟ ایشان فرموده‌اند خیر؛ برخی از ما جلوتر هستند و برخی نیز اصلا به ما نمی‌رسند؛ در حالی که همه شهید بوده‌اند. شهادت دو قسم است شهادت ارادی و شهادت غیرارادی، شهدای 72 تن افراد بسیار فوق‌العاده‌ای بودند.

وی با اشاره به اینکه در درگاه خداوند متعال، شهادت ارادی دارای جایگاه و ارج و قرب بالایی است تصریح کرد: خصوصیت دیگری که برای صادقین وجود دارد این است که صادقین، به اصطلاح قرآن جابه‌جا نمی‌شوند یعنی خط را عوض نمی‌کنند و در اخلاص و صداقت خود، مقاوم ایستاده‌اند و ریزشی نمی‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مشکلی که از سمت ریزشی‌های انقلاب داریم، از ضد انقلاب نداریم؛ ضدانقلاب از ابتدا به این سمت نیامده اما کسی که از ابتدا در جریان انقلاب بوده و حتی در رده‌های بالا نیز از نظر بینش و بصیرت بوده بعضا ریزش کرده‌اند اما صادقین کسانی هستند که ریزشی نیستند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.