نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های اجرایی مراقب باشند که شعار رونق تولید به سرنوشت شعار های سال های گذشته تبدیل نشود.

شعار رونق تولید به فراموشی سپرده نشود /سازمانها برنامه های عملیاتی برای تحقق رونق تولید را اعلام کنند

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهارداشت: سازمان ها با گذشت دو ماه از سال جاری باید برنامه های خودشان را در زمینه تحقق شعار رونق تولید به صورت شفاف و بر اساس برنامه زمان بندی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: معمولا در ماه های ابتدایی سال سخنرانی و همایش های متعددی در زمینه شعار سال از سوی مسئولان در سازمان های مختلف ارائه می شود اما با گذشت زمان و از خرداد ماه همه آنها به فراموشی سپرده شده و رویه سال های قبل و امور روزمره در اولویت قرار می گیرند.

عضو کمیسیون جهادکشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رونق تولید نیاز به حمایت، امنیت و ثبات سیاست ها به صورت مستمر دارد و همه افرادی که به نحوی سیاست گذار و یا دارای تریبون هستند باید در راستای تولید و توسعه ان حمایت جدی با پرهیز از شعار زدگی و به طور مستمر نه صرفا ماه های ابتدایی سال داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: شعار رونق تولید در صورتی که به معنای واقعی به مشکلات و موانع پیش روی آن توجه نشود به سرنوشت شعارهای سال های قبل دچار خواهد شد و تحقق ان بسیار کمرنگ خواهد بود.

وی  با اشاره به اینکه از طرفی ساختار اداری کشور معیوب است و باید به منظور رونق تولید اصلاحاتی در این ساختارها صورت بگیرد،  ادامه داد: علی رغم اینکه هر ساله عنوان می شود که اتکا بودجه کشور به نفت کاهش پیدا کرده است اما عملا مشاهده می شود که با کاهش و یا افزایش صادرات نفت مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی کشور بوجود می آید که یکی از دلایل آن این است که مدیران به جای اینکه نگرش درآمد زایی و تولید داشته باشند نگاه هزینه ای دارند  که به اصطلاح یک نوع تنبلی در مدیران ایجاد کرده است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  واردات برای برخی افراد و گروه های فساد دارای منافعی است که باعث می شود کم توجهی به عرصه تولید رخ دهد، بیان داشت: حمایت از تولید و رونق ان نباید به یک شعار ظاهری در بین مسئولان و دستگاه های مختلف تبدیل شود و در عمل حمایت جدی از این موضوع صورت بگیرد.

حاتمیان اظهار داشت: از مردم نیز انتظار می رود با حمایت از تولید داخل و مصرف کالاهای ایرانی، کشور را در جنگ اقتصادی یاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.