ایلام-قدس: درحالی‌که مسئولان زمزمه احداث بزرگراه مهران- نجف رادارند اما هنوز بزرگراه ایلام – مهران به دلیل مشکلات فراوان به ایستگاه پایانی نرسیده است.

بزرگراه ایلام-مهران به آخر راه رسید

قدس انلاین-گروه استان ها: پروژه بزرگراه ایلام-مهران یکی از طرح‌هایی است که به برکت عتبات عالیات و مرز بین‌المللی مهران در استان ایلام کلید خورد و باوجود گذشت سال‌ها و تمدید مکرر مسئولان هنوز به پایان نرسیده است و بسیاری از مردم و مسئولان بر این باورند که انشالله این بزرگراه امسال نهایی شود.

مسیر ارتباطی ایلام به مهران یکی از محورهای پرتردد استان ایلام است که به‌واسطه تردد میلیونی زائران اربعین حسینی و مسیر ترانزیتی که دارد همواره موردتوجه مردم و رانندگان قرار داشته است.موضوعی که باعث شد تا عملیات چهاربانده کردن این محور در سال ۱۳۹۲ در جهت تسهیل تردد زائران در دستور کار دولتمردان قرار گیرد، اهمیت طرح به حدی بالابود که برای تسریع در انجام پروژه آن را به ۳ پیمانکار مختلف واگذار کردند.

این مسیر یکی از مهم‌ترین محورهای استان و حتی کشور بوده که از میدان ارغوان ورودی شهر ایلام به کنارگذر شرقی تا پایانه مرزی مهران ۱۰۲ کیلومتر طول دارد و در برخی از مقاطع از مناطق صعب‌العبور می‌گذرد. با اجرایی شدن این پروژه، سفر زوار عتبات عالیات تسهیل و ترافیک و تصادفات کاهش و ایمنی مسیر افزایش خواهد یافت.

مسیری به طول ۱۰۲ کیلومتر که مدیران کشوری و استانی مرتب از آن بازدید می‌کردند و وعده می‌دادند که طول مدت افتتاح آن‌یک سال از تاریخ کلنگ زنی خواهد بود ، اما هرسال این وعده‌ها بنا به مشکلات متعدد تمدید شد.

خط پایانی

علی‌اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی ایلام  بابیان اینکه از ۱۰۲ کیلومتر پروژه مسیر بزرگراه ایلام-مهران ۸۲کیلومتر آن تاکنون به‌صورت چهار خطه زیر بار ترافیک قرار دارد افزود: البته در قسمت‌هایی از این ۸۲ کیلومتر بایستی یک‌لایه دیگر آسفالت به انجام برسد و جداکننده بتنی نیز نصب شود.

وی با اشاره به اینکه  در  ۲۰ کیلومتر باقیمانده نیز هم‌اکنون در ۳ قطعه  پیمانکاران مشغول فعالیت هستند ادامه داد: در قطعه اول حفاری ۲ تونل در دستور کار قرار دارد، تونل اول موازی با تونل راه کربلا با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال حفاری است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اذعان کرد: عملیات اجرایی شدن تونل ۷۰۰ متری دیگر نیز آغازشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در خصوص قطعه دوم این پروژه تصریح کرد: قطعه دوم به طول ۱۸/۷کیلومتر حدفاصل تقاطع روستای ماربره تا تقاطع صالح‌آباد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی روبه‌رو بوده و مابقی عملیات اجرایی این قطعه در دست انجام است و در روزهای آتی عملیات روکش آسفالت نهایی به انجام می‌رسد.

وی در مورد قطعه سوم نیز اذعان داشت: ۲۰ کیلومتر از این قطعه (قطعه سوم از مسیر ایلام به مهران تقاطع صالح‌آباد تا تقاطع شهید آل اسحاق) به‌صورت چهار خطه هم‌اکنون زیر بار ترافیک رفته و ۸ کیلومتر از باند رفت منطقه کنجانچم به انجام رسیده و روکش آسفالت نهایی آن در روزهای آتی به انجام می‌رسد.

کاظمی خاطرنشان کرد: از منطقه کنجانچم این محور به دو قسمت تقسیم می‌شود یک قسمت اصلاح محور مسیر رفت بوده که غیر از پل بزرگ کنجانچم در حال احداث است مابقی مسیر انجام‌شده و باند برگشت این محور تا تقاطع شهید به طول ۸ کیلومتر در حال احداث است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.