گیلان- مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان گفت : با کمک رسانه ها از افزایش بار مصرف در سال ۹۸ عبور خواهیم کرد .

 کاهش مصرف برق به کمک رسانه ها میسر می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان ،"عظیم بلبل آبادی " به تبیین مقوله مدیریت مصرف پرداخت و گفت: مدیریت مصرف باید به شدت و بطور جدی در همه ایام سال پیگیری، دنبال و فرهنگ سازی شود و برای تحقق این مهم در بخش بسترسازی و فرهنگ سازی، نیازمند کمک و همکاری مستمر و مداوم صاحبان قلم و اندیشه هستیم.

وی در خصوص اهمیت رسانه ها و ضرورت اطلاع رسانی،گفت: دردنیای کنونی رسانه ها بر تمامی مراحل زندگی بشری سایه افکنده اند و تمامی قشرها و نسل ها از آن تاثیر پذیری زیادی دارند. اطلاع رسانی،آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت و نهادینه سازی در زمینه مدیریت مصرف ، فقط و فقط با دستان توانمند و قلم رسای اهالی رسانه میسر و مقدور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به اهم اقدامات شرکت در راستای مدیریت استفاده بهینه از انرژی برق اشاره کرد و افزود: راهکارهای متفاوتی برای تأمین برق پایدار مشترکین اتخاذ شده است از جمله این راهکارها، اجرای طرح ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی برای صنایع سنگین استان، ارائه سمینار و کنفرانس در زمینه مدیریت مصرف بطور رایگان برای سازمانها، شرکتها و ادارات مختلف، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاههای ذیربط و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه استفاده بهینه از برق می‌باشد.

وی تصریح کرد: به تصویر کشیدن عملکرد مجموعه ها و هنر مستندسازی فعالیتها و اقدامات از وظائف مهم و خطیر رسانه ها می باشد.اگر بزرگترین فعالیتها و اقدامات در عرصه مدیریت مصرف انجام شود اما اطلاع رسانی درست و به موقع انجام نشود به مثابه این است که کاری انجام نشده و به حق هم، چنین خواهد بود.

بلبل آبادی با اشاره به اهمیت رسانه ها در دنیای امروز، بیان داشت: چنانچه عملکرد، فعالیت و اخبار شرکت در رسانه های جمعی نظیر، صدا و سیما، خبرگزاریها، روزنامه ها، سایتهای خبری و ... در زمینه مدیریت مصرف برق اطلاع رسانی نشود، بطور حتم در زمینه آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن استفاده بهینه از نرژی برق نخواهیم توانست کاری انجام بدهیم.

بلبل آبادی در خصوص وضعیت تولید استان گیلان گفت: شرایط تولید استان با وجود ۸ نیروگاه بزرگ و کوچک بخاری، گازی ، سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر بسیار مطلوب می باشد.

وی افزود: از ۸ نیروگاه بزرگ و کوچک استان گیلان ۲۸۲۶ مگاوات برق تولید می شود که با توجه به میزان پیک مصرف سال گذشته که در نهم مرداد ماه و به مقدار ۱۸۳۵ مگاوات بود، میزان تولید استان از میزان مصرف آن بسیار بالاتر بوده و با این میزان تولید، برق مازاد را با استانهای همجوار مبادله می کنیم.

وی ادامه داد: البته نیاز مصرف استان ۲۰۲۸ مگاوات می باشد که با مدیریت اضطراری بار و همکاری صنایع و مدیریت مصرف توانستیم به عدد قابل قبول برسیم. ضمن اینکه برای سال های آتی توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع و تخصیص منابع و نقدینگی برای این امر کاملا" ضروری است .

بلبل آبادی تصریح کرد: رشد مصرف برق مشترکین مستقیم شرکت بطور حتم نشان دهنده رونق تولید است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به سال رونق تولید خبر مسرت بخشی خواهد بود و بیانگر این است که به شکر خدا شاهد گسترش تولید و توسعه پایدار در استان هستیم .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.