گیلان- مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به کاهش میزان اهدای خون و پلاکت در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: اهدای خون در این ماه مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمی‌کند.

کاهش میزان اهدای خون در ماه مبارک رمضان/ اجرای طرح نذر خون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان گیلان ، احمد مرادی با اشاره به کاهش میزان اهدای خون و پلاکت در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اهدای خون در این ماه مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمی‌کند با توجه به اینکه به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه خونی A+ و O+ نیازمندیم، از نیکوکاران و اهدا کنندگان خون درخواست می‌کنیم با اهدای خون خود به بیماران نیازمند کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان، با اشاره به پرمصرف بودن این استان در زمینه خون و فرآورده‌های خونی، گفت: در ماه مبارک رمضان مراکز انتقال خون در شهرهای رشت و لاهیجان همه روزه از ۸ تا ۱۴ و از ساعت ۱۹ تا ۲۳ و در شهرهای بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لنگرود و رودسر همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده دریافت خون اهداکنندگان است.

مرادی با تاکید بر اینکه به اهدای همه گروه‌های خونی به ویژه A+ و O+ نیاز است، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن شب‌های قدر و اجرای طرح نذرخون، علاوه بر مراکز ثابت، پایگاه‌های سیار در رشت، خمام، شفت و صومعه سرا آماده دریافت خون شهروندان گیلانی است.

وی ادامه داد: مراکز سیار شب ۱۹ رمضان در مهدیه رشت، شب ۲۱ رمضان در مسجد جامع خمام، شب ۲۳ رمضان در مسجد جامع شفت و هر ۳ شب قدر در مسجد جامع صومعه سرا مستقر هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه از ابتدا تا ۱۳ ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۱۸۴ واحد خون در مراکز خونگیری استان انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۱۱ نفر مرد و ۷۳ نفر زن هستند، خاطرنشان کرد: هزار و ۱۳۴ نفر از اهدا کنندگان، اهداکننده مستمر، ۶۳۲ نفر اهداکننده با سابقه و ۴۱۸ نفر اهداکننده بار اولی بودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.