خراسان جنوبی _امام جمعه بشرویه در مراسم گرامیداشت شهدای فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر یک معجزه الهی بود و تمام معادلات نظامی رژیم های حامی صدام بعثی را در هم پیچید.

 فتح خرمشهر معادلات نظامی دشمن را در هم پیچید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ,​حجت الاسلام و المسلمین سید محمد معلمی با اشاره به اهمیت عملیات بیت المقدس گفت: فتح خرمشهر که در جریان عملیات غرور آفرین بیت المقدس انجام شد یک معجزه الهی بود ؛که تمام معادلات نظامی رژیم های حامی صدام بعثی را در هم پیچید.

وی گفت:علی رغم اینکه انقلاب اسلامی ایران هنوز نوپا بود و یگان‌های نظامی پیش رفته‌ای نداشتیم ؛سران استکبار جهانی و رژیم های معاند انقلاب, رژیم بعثی صدام را وادار به جنگی ناجوانمردانه با ایران کردند وخسارات زیادی را به مردم و بخصوص منطقه ی جنوب وارد آوردند؛ که متاسفانه خرمشهر برای مدتی به تصرف نیروهای دشمن درآمد .

حجت الاسلام معلمی افزود :در جریان جنگ تحمیلی تمام کشورها به نوعی در مقابل جوانان رزمنده ایران اسلامی             ایستا دند؛ تا اصل انقلاب را منحرف کنند؛ و بار دیگر جای پای خود را در این کشور اسلامی برای غارتگری باز کنند؛ ولی علی‌رغم تمام محاسباتی که دشمنان از این جنگ ناجوانمردانه داشتند و خرمشهر را تصرف کردند رزمندگان و دلیر مردان جبهه حق با اطاعت از ولی امر زمان و تحت فرمان حضرت امام خمینی(ره) با وحدت و همدلی تمام نیروهای نظامی سپاهی و بسیجی چنان ضربه سختی به آنان وارد کردند که در تاریخ جنگ‌های دنیا نمونه ای نداشت و خرمشهر آزاد شد .

امام جمعه بشرویه گفت :در جریان فتح خرمشهر و قبل از آن عده ای از داخل فشارهایی را به امام(ره) وارد می کردند تا در مقابل دشمن کوتاه بیاییم و قضیه آتش بس را دنبال کنیم؛ ولی حضرت امام (ره)فرمان آزادی خرمشهر را صادر کردند و حماسه ای آفریده شد که نمونه و نظیری نداشت.

 حجت الاسلام معلمی افزود: آزادی خرمشهر یک معجزه الهی بود ؛چرا که تمام جوانان غیور و رزمندگان جبهه حق تحت فرمان ولایت و رهبری و عهدی که با خدا بستند؛ این عملیات غرور آفرین را رقم زدند و پس از فتح خرمشهر شادی و غرور اسلامی سراسر کشور را فرا گرفت.

 وی گفت :ایمان ,اخلاص, فداکاری و ولایت پذیری نیروهای رزمنده از عوامل اصلی و زمینه ساز این معجزه الهی یعنی فتح خرمشهر بود؛ چرا که دشمن با تمام قوا استحکامات بسیارسختی ایجاد کرده بود که از نظر محاسبات نظامی دنیا نزدیک شدن به خرمشهر غیر ممکن بود .

امام جمعه بشرویه با اشاره به فتنه جویی ‌های دشمنان هم گفت: امروزه دشمن بیکار ننشسته و متوجه شده است که از کجا ضربه خورده و قصد دارد به همان نقطه آسیب بزنند؛ و آن ایمان و اخلاص جوانان پاک ماست؛ و باید مراقب و مواظب باشیم تااز هجمه‌های فرهنگی دشمن غافل نمانیم و دوباره گرفتار فرهنگ فاسد غربی و اروپایی نشویم .

وی گفت :مسئله جنگ و هشت سال دفاع مقدس هنر مردان الهی و خدایی بود که تمام ظرافت ها  در آن به کار رفته بود؛ و امروز هم اگر خود را پیرو ولایت و رهبری می‌دانیم باید رهنمودهای آن امام عزیز را به کار گیریم و در برخورد با اراده ها مقابل دشمن ایستادگی کنیم تا ضربات سختی را به فرهنگِ فاسد دشمن بزنیم؛ و مواظب شیطنتهای آنان در ناتوی فرهنگی و به خصوص فضای مجازی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.