استان مرکزی: با وجود اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۸ را سال رونق اقتصادی نامگذاری فرمودند و اولویت بسیاری از دولتمردان حول این محور برنامه ریزی شده است اما ناحیه صنعتی خمین با ظرفیت قابل توجه در تولید به دلیل برخی از کاستی ها مانند تامین نیاز های اولیه از جمله آب و برق دست و پنجه نرم می کند و توسعه آن با کمبود ها درگیر شده است.

زیر ساخت های ناحیه صنعتی «خمین» نیاز به ساخت و ساز دارد

قدس آنلاین-گروه استان ها: شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان دارای یک شهرک صنعتی و دو ناحیه صنعتی است.

در این میان ناحیه صنعتی شهید سعیدی و مجتمع گل و گیاه خمین یکی از قطب های تولید گل و گیاه است که متاسفانه طی چند سال گذشته با چالش آب مواجه  است و هنوز این مشکل به طور کامل رفع نشده است.

در حال حاضر بنا بر گفته بسیاری از تولید کنندگان این ناحیه با مشکلی به عنوان تامین آب روبرو است و با وجود اینکه مقرر بود این موضوع سال گذشته حل شود اما ظاهرا هم چنان به قوت خود باقی است.

در رابطه یکی از تولید کنندگان به خبرنگار ما می گوید: تامین آب مورد نیاز فعالیت صنایع از مهمترین دغدغه های سرمایه گذاران است و تامین آب مجتمع گلخانه ای این شهرستان از طریق خرید چاه های اطراف باید در دستور کار قرار گیرد.
رضا محمدی عنوان می کند: رونق اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری در گرو تامین آب و اتخاذ تدبیر و برنامه ریزی مطلوب از سوی مسئولان است.
وی عنوان می کند: مسئولان سال گذشته اعلام کردند که مشکل آب حل شده و با خریداری اّ از سد کوچری دیگر مشکلی در این رابطه وجود ندارد اما واقعیت اینست که اما هنوز مشکل برطرف نشده است و امکان توسعه به دلیل وجود دغدغه کمبود آب وجود دارد.

این تولید کننده باین کرد: پیش از این آب شهرک صنعتی از ۲ حلقه چاه تامین می شد که متاسفانه این منبع خشک شد.

وی ابراز می کند: متاسفانه قطعی برق خود یکی از مشکلاتی است که شاید برای شهروندان امری عادی به نظر برسد اما قطع آن در یکمجتمع صنعتی خسارات جبران ناپذیری بر جا می گذارد که لازم است قبل از قطع شدن اطلاع رسانی شود.

بلاتکلیفی طرح توسعه

بلاتکلیفی در طرح توسعه ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین در نخستین روز خرداد ماه و در جلسه مدیریت اقتصاد مقاومتی موجب شد تا فرماندار نیز زبان به انتقاد بگشاید.

احمد طهرانی در همین رابطه با مهم برشمردن موضوع خرید چاه برای رفع مشکل تأمین آب مجتمع گلخانه‌ای خمین اظهار داشت: یکی از مشکلات خرید چاه فقدان نقدینگی لازم است زیرا بیشتر اعتبارات به صورت اوراق است و باید منابع نقدی برای آن در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرستان خمین ادامه داد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم این مجموعه نظیر آب، برق و گاز در سال گذشته تأمین شده اما چاه حفر شده از آبدهی لازم برای این مجتمع برخوردار نیست، جهاد کشاورزی استان در خصوص تأمین آب پایدار برای این مجتمع ظرف یک ماه آینده به طور شفاف برنامه خود را اعلام کند.

طهرانی در خصوص دریافت مجوز توسعه ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین به میزان ۲۲ هکتار در کارگروه زیر بنایی نیز  گفت: بیش از یک سال از طرح اضافه شدن ۲۲ هکتار از اراضی برای شرکت‌های سرمایه گذار این مجموعه می‌گذرد و انتظار می‌رود این اختلاف نقشه ظرف یک هفته آینده تعیین و تکلیف شود.

فرماندار شهرستان خمین عنوان کرد: همچنین برای حل مشکل آبرسانی به شهرک صنعتی خمین باید از طریق اعتبارات شهرستانی و استانی اقدام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.