ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تاکید بر پیروزی خرمشهر با اراده الهی گفتند: راه پیروزی مقابل دشمنان وحدت، ایستادگی و اعتماد به خداوند است.

راه پیروزی مقابل دشمنان ایستادگی و اعتماد به خداوند است

به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تاکید بر پیروزی خرمشهر با اراده الهی گفتند: راه پیروزی مقابل دشمنان ایستادگی و اعتماد به خداوند است.

امام جمعه داورزن: تعطیلی شورای عالی انقلاب فرهنگی به مصلحت نیست

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه داورزن که در محل مصلی موقت شهرستان برگزار شد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: تاکید مستمر رهبری بر نقش مهم و تاثیرگذار جوانان در رشد وتعالی کشور است.

امام جمعه داورزن با بیان اینکه رهبری بر حضور خودجوش و فعال جوانان در صحنه اشاره کرده و افزود: رهبر معظم انقلاب از جوانان خواست تا با شناخت از صحنه و آگاهی از اینکه جمهوری اسلامی با چه کسی روبه‌رو است، دوست و دشمن را بشناسند و همانند جوانان انقلابی در قبل انقلاب و دفاع مقدس عمل کنند.

وی به سخنان رهبری در دیدار با دانشجویان اشاره و تصریح کرد: خواسته رهبری از جوانان، جهت‌گیری معلوم آن‌ها با امید بخشی و امیدواری در مسیر جامعه اسلامی، تمدن اسلامی  و ارائه راهکار عملی در کارها است.

علی‌زاده در ادامه به سوال دانشجویی که تصویب برجام را به رهبری نسبت دادند اشاره کرد و گفت: جواب صریح  رهبری این بود که نامه‌ای درباره برجام نوشته و شرایطی ذکر شد ولی این شرایط اجرا نشد، وظیفه رهبری نیست که وارد شود، رهبری وارد کار اجرایی نمی‌شود مگر جایی که به حرکت کل انقلاب ضربه می‌زند، آن‌طور که در برجام عمل شد من خیلی اعتقاد نداشتم و بارها هم به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه گفتیم و تذکر دادیم.

خطیب جمعه داورزن با مصلحت ندانستن تعطیلی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی که نهاد تاثیرگذار و تصمیم‌گیر در حوزه کلان فرهنگی کشور است ضرورت دارد، خواسته رهبری و مردم است و تعطیلی چند ماهه این جایگاه مهم به مصلحت نیست.

وی با بیان اینکه  فتح خرمشهر آن قدر عظمت داشت که امام(ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: روحیه جهادی و توکل بر خداوند متعال که در وجود رزمندگان اسلام بود را امروز هم در جبهه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیازمندیم و در فتح خرمشهر امیدوار یاری کشور دیگری یا  غربی‌ها نبودیم بلکه تکیه بر ظرفیت و نیروی مردمی کشور بود.

علی‌زاده با اشاره به اینکه امروز رهبر بزرگوار فرمودند دشمن آرایش جنگی در مقابل ما دارد، نباید به غرب و آمریکا امیدوار بود همان‌گونه در جنگ و در اوج مظلومیت با این نگاه پیروزی نهایی نصیب ملت ایران شد، بیان کرد: امروز می‌توان با الگو گرفتن از فاتحان خرمشهر این مسیر پیروزی و عزت را طی‌کرد و رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس مقاومت، استقامت و نترسیدن از دشمن بود.

وی تاکید کرد: امروز هم ملت ایران و هم مسؤولان با شجاعت در مقابل آمریکای جنایتکار که در همین ایام ندای جنگ سر داد ایستاده و این پاسخ دندان‌شکن بود که باعث شد ترامپ با بزدلی و عقب‌نشینی واضح بگوید من به دنبال جنگ با ایران نیستم، این ثمره ایستادگی است.

امام جمعه گناباد: تنها راه مقابله با دشمنی‌های آمریکا اعتماد به خدا، مقاومت و ایثار است

حجت الاسلام حسن صادقی‌نسب در خطبه‌های امروز نماز جمعه گناباد گفت: همانطور که پیروزی در جریان فتح خرمشهر در نتیجه  ایمان به خدا، مقاومت، ایثار و امدادهای غیبی حاصل شد و مردم دزفول با اینکه هدف 176 موشک قرار گرفتند اما تسلیم نشدند، امروز هم در مقابل دشمنی‌های آمریکا تنها راه، اعتماد به یاری خدا، مقاومت و ایثار است.

امام جمعه گناباد تصریح کرد: در چند هفته گذشته مقامات آمریکا لاف و گزاف زیادی در رابطه با احتمال بروز جنگ آمریکا و ایران زدند تا ایران را وادار به تسلیم و مذاکره کنند که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نمی‌شود و مذاکره هم سم مهلک است.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها وقتی مقاومت و اتحاد شما مردم در کنار رهبری را دیدند در یک عقب‌نشینی اعلان کردند آمریکا قصد جنگ نظامی با ایران را ندارد، آری شیطان بزرگ باید بداند ملتی که هشت سال در مقابل نماینده جبهه کفر و استکبار یعنی صدام ایستاد و پیروز شد امروز هم در مقابل جبهه کفر ایستاده و به اذن خدا پیروز می‌شود.

صادقی‌نسب با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت امام علی(علیه السلام) گفت : مقام معظم رهبری فرمودند که شمشیرها ناتوان‌تر از این بودند که حضرت امیر را شکست بدهند و این بی‌بصیرتی مردم بود که زمینه شکست را فراهم کرد ما باید به هوش باشیم که چنین اتفاق تلخی در زمان ما نیفتد.

امام جمعه گناباد با تاکید بر اینکه ما باید از سیره زندگی علی(علیه السلام) درس بگیریم، ادامه داد: حضرت امیر به شدت دغدغه معیشت مردم را داشتند و فرمودند دور است که هوای نفس بر علی غلبه کند و بر سر سفره پر نعمت بنشیند در حالیکه در حجاز و یمانه کسانی باشند که گرسنه به سر برند.

وی متذکر شد: مردم انتظار دارند که دولت مردان تدبیر جدی‌تر و سریعتر برای مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیندیشند.

صادقی‌نسب پنجم خرداد روز بدون دخانیات را گرامی داشت و گفت: سیگار برای سلامتی مضر است و همه به‌خصوص جوانان از آن پرهیز کنند.

امام جمعه گناباد با اعلام اینکه از 27 اردیبهشت طرح غربال‌گری و کنترل فشار خون در گناباد آغاز شده است، گفت: لازم است همه مردم همکاری داشته باشند چرا که در سال گذشته 97 هزار نفر در ایران به دلیل فشار خون بالا جان خود را از دست داده‌اند.

امام جمعه کلات: در شرایط کنونی مذاکره با آمریکا خیانت به کشور و انقلاب است

حجت‌السلام محمد صاحبی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کلات گفت: مهم‌ترین مشکل فعلی بحث بیکاری، تورم و مشکلات معیشتی به‌خصوص برای قشر ضعیف و متوسط است.

امام جمعه کلات با اشاره به دو رقمی شدن نرخ بیکاری تصریح کرد: تورم بالا سبب شده که بسیاری از جوانان از ورود به بازار کار باز بمانند و موجب افزایش سن ازدواج و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته دولت‌های مختلف راهکارهایی برای رفع مشکلات اقتصادی و بیکاری به‌کار گرفتند اما این راهکارها خروجی مناسبی نداشته است.

صاحبی توسعه صنعت،کشاورزی و دامداری در کلات را در رفع مشکل بیکاری دارای نقش مهمی خواند و یادآور شد: تجربه خوب سال گذشته در کلات که به برکت آستان قرس رضوی بود یکی از بهترین اقدامات در شهرستان کلات بود چرا که با واگذاری دام سبک در اختیار جوانان باعث شد مهاجرت معکوس صورت پذیرد و جوانان زیادی که در حاشیه مشهد سکونت داشتند مجدد به روستا برگردند.

امام جمعه کلات از حضور حجت‌السلام‌والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در مناطق سیل‌زده شهرستان تشکر و خاطرنشان کرد: با قول‌های تولیت آستان قدس رضوی برای واگذاری دام سبک در شهرستان کلات باید در سطح شهرستان هر چه زودتر این اتفاق عملی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه اقتصاد ایران مانند بیماری است که هوشیاری مناسبی ندارد و باید عمل جراحی شود، تاکید کرد: منشا اصلی مشکلات داخلی هستند و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد، فقط استفاده از اقتصاددان‌های خبره، متعهد و با روحیه انقلابی می‌خواهد که بتوانند بر مشکلاتی همچون جلوگیری از قاچاق کالا، هدایت نقدینگی به سمت تولید و مسکن، توسعه و حمایت از بخش کشاورزی و کشاورزان فائق بیایند.

صاحبی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مذاکره با آمریکا خیانت به کشور و انقلاب است، کسانی که دم از مذاکره می‌زنند خائن هستند، واقعا جای تعجب است که با اینکه ظلم‌ها و گستاخی‌های دولت آمریکا بر همه روشن شده است باز هم بعضی‌ها صحبت از مذاکره می‌کنند.

امام جمعه کلات تصریح کرد: ما بالاتر از مذاکرات برجام نداشتیم اما نتیجه آن امروز برای همه روشن شد که سر سوزنی آمریکا بر آن پایبند نبود.

امام جمعه کاشمر: فتح خرمشهر شکست جبهه باطل و ناکامی استکبار بود

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در اجتماع نمازگزاران روزه‌دار کاشمر در آستانه امامزاده سید حمزه(ع)، با بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره ۲۳ شهید کاشمری در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد، گفت: فتح خرمشهر به‌منزله شکست جبهه باطل و ناکام ماندن استکبار بود.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه فتح خرمشهر یک پیروزی ساده نبود، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این پیروزی حماسه‌آفرین بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، چراکه این مهم یک امر عادی نبود.

وی با تأکید بر اینکه فتح خرمشهر، نویدی برای تحقق نصرت الهی و یاری مؤمنین است، یادآور شد: ایمان، مقاومت و نصرت الهی سه اهرم مهم و رمز پیروزی جبهه حق بر باطل تا دامنه قیامت است و این مهم در جریان فتح خرمشهر کاملاً مشهود بود.

طباطبایی با اشاره به فرارسیدن شب‌های پرفیض قدر، ابراز کرد: شب قدر اگرچه یک شب است اما ثواب آن همانند 83 سال است، بنابراین غفلت از این شب و از دست دادن فرصت آن، خسران و زیانی است که سرنوشت دنیا و آخرت را رقم می‌زند.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه هر اتفاقی که در طول عمر یک انسان قرار است رخ دهد، در شب قدر رسیدگی می‌شود، متذکر شد: در شب قدر سرنوشت انسان‌ها رقم می‌خورد، به همین دلیل باید در این شب‌بیدار باشیم و در تعیین سرنوشت خود دخالت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توبه بازگشت به‌سوی خداوند و شب قدر شب شناخت نفس و خودشناسی است، ادامه داد: در این شب اعمال و رفتار موردسنجش قرار می‌گیرد و بر همان اساس و میزان به هر فردی هر چه لایق و شایسته باشد عطا می‌کند.

امام جمعه سبزوار: قدرت دفاعی و موشکی کشور با تلاش پاسداران و جوانان به دست آمده است

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار اظهار کرد: توانمندی‌های دفاعی و توان موشکی کشور از عوامل بازدارنده تهاجم دشمنان و  برای مقابله با تهدیدات است.

امام جمعه سبزوار با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه جاودانه آزادی خرمشهر و راندن متجاوزان از شهر حماسه‌آفرین یادآور شد: رزمندگان فداکار با تکیه بر قدرت الهی، توکل به خدا و پیروی از ولایت فقیه با فتح خرمشهر سرنوشت جنگ را تغییر دادند.

وی بیان کرد: امروز قدرت دفاعی و موشکی کشور  با تلاش پاسداران انقلاب اسلامی و جوانان به دست آمده و با این توان موشکی از تکرار دزفول‌ها و خرمشهرها جلوگیری و جلوی موشک باران دیوانه‌هایی همچون صدام گرفته می‌شود.

مقیسه تصریح کرد: برخورداری از توان موشکی برای استقلال و امنیت کشور را مقابل تجاوز  دشمن حفظ می‌کند و توان موشکی ما جای هیچ مذاکره‌ای ندارد.

امام جمعه بردسکن: وعده مسؤولان استانی در ساخت واحدهای تخریبی به موقع تحقق یابد

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر اظهار کرد: سفر استاندار خراسان رضوی به این شهرستان به منظور آغاز عملیات ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل موجب بارقه امید در دل مردم این منطقه شد.

امام جمعه گناباد با تقدیر از پیگیری‌های سرپرست فرمانداری بردسکن در خصوص حضور بیش از ۲۰ مدیرکل، معاون استاندار و نیز حضور استاندار خراسان رضوی در آغاز ساخت ۵۰ واحد تخریب شده از سیل در روستای سیف‌آباد این شهرستان گفت: امید است با تحقق وعده مسؤولان برای ساخت ۵۰ واحد مسکونی حادثه سیل سال جاری شاهد تحویل منازل افراد در موقع مقرر به آنان باشیم.

وی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر تاکید کرد: فتح خرمشهر اقتدار نظام را به رخ جهانیان کشید.

امینی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس را از بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین عملیات‌ها می توان نام برد، افزود: در این عملیات ۱۹ هزار اسیر عراقی توسط رزمندگان اسلام به اسارت درآمدند.

امام جمعه بردسکن به عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات پرداخت و گفت: وحدت و همدلی که بین نیروهای نظامی ‌بود موجب پیروزی غرورآفرین رزمندگان اسلام شد.

وی با بیان اینکه صیاد شیرازی و جهان‌آرا با حضور خود توانستند دلگرمی رزمندگان اسلام باشند، تاکید کرد: در همه زمینه‌ها چنانچه وحدت و همدلی باشد موجب پیروزی می‌شود.

امینی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر تبعیت محض از بیانات رهبری انقلاب در بحث برجام و نیز مسائل اقتصادی صورت می‌گرفت امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

امام جمعه بردسکن با اظهار گله‌مندی از مجلس شورای اسلامی در سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر مجلس ایران با دقت بیشتر بحث برجام را مورد توجه قرار می‌داد و در کمتر از نیم ساعت این مهم را مصوب نمی‌کردند مشکلات کمتر بود.

وی روز دزفول را گرامی داشت و یادآور شد: دزفولِ قهرمان با تقدیم 2 هزار و 610 شهید در دوران دفاع مقدس با قدرت تمام در برابر ۱۷۶ موشک دشمن مقاومت کرد.

امینی به شلیک ۳۳۱ راکت دشمن و نیز تخریب ۱۹ هزار واحد مسکونی شهرستان دزفول در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: دزفول توانست با مقاومت و ایستادگی نام دزفول قهرمان را برای سال‌های سال در ذهن‌ها در کشور ایران و حتی جهان الگو قرار دهد.

امام جمعه بردسکن با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس از مردم خواست در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت و اقتدار نظام را به نمایش گذاشته و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی به تغییر محل اقامه نماز عید سعید فطر در این شهرستان اشاره کرد و گفت :با توجه به اینکه هر ساله نماز عید سعید فطر در داخل خیابان برگزار می‌شد و مسؤولان ذیربط در زمینه ترافیک و نیز هماهنگی‌های امنیتی، انتظامی و پلیس مشکلاتی را داشتند امسال مقرر شد نماز عید سعید فطر در محل امامزاده سید میرزا طاهر حسینی برگزار شود و توسط اداره اوقاف و امور خیریه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

امینی برگزاری نماز عید سعید فطر را در این مکان از جهاتی از جمله فضای وسیع و نیز محل پارکینگ مورد توجه قرار داد و گفت: شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدماتی برنامه‌ریزی لازم را برای انتقال مردم به این مکان انجام دهند.

امام جمعه تایباد: سوم خرداد موجب خفت و خواری دشمنان است

حجت‌الاسلام حسین ملکی ظهر امروز در خطبه‌های  نماز جمعه تایباد در محل مسجد جامع امام صادق(ع) با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و بندگی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری 15 لغایت 21 ماه مبارک رمضان به نام هفته اکرام و اطعام ایتام، همه باید با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به کمک مستمندان بشتابند چون حمایت از ایتام و مستمندان یک وظیفه دینی و اسلامی است.

امام جمعه تایباد با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام ادامه داد: در سوم خرداد حماسه عظیم و سرنوشت‌ساز فتح خرمشهر به دست رزمندگان اسلام رقم خورد و این پیروزی شکوهمند باعث عزت و افتخار مردم ایران اسلامی و خفت و خواری دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی و انقلاب اسلامی شد و قدرت رزمندگان ما درجبهه‌های حق علیه باطل به رخ دشمنان کشیده شد.

وی با بیان دستاوردهای مهم هشت سال دفاع مقدس برای ایران اسلامی گفت: دشمنان ایران اسلامی با راه انداختن جنگ تحمیلی به دنبال خاموش کردن چراغ این انقلاب نورانی بودند ولی مردم ما با وحدت و همدلی و پشت سر رهبری در مقابل دشمنان با تمام قوا ایستادند و شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس با نثار خون خود مستکبرین را به خاک  ذلت کشیدند وامروز عزت، عظمت، ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و افتخارات ما مرهون خون شهیدان و ایثارگران است.

ملکی یکی دیگر از ابتکارات امام راحل را نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس و به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین برشمرد و افزود: مردم انقلابی و ولایت‌مدار تایباد همگام با سایر مردم ایران اسلامی در کنار هم و با وحدت و همدلی در راهپیمایی یوم‌الله روز جهانی قدس شرکت کرده و خشم و انزاجار خود را از مستکبران و صهیونیزم غاصب و حمایت از ملت مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

امام جمعه تایباد ماه مبارک رمضان را ماه دعا، خودسازی و تضرع برشمرد و افزود: ماه مبارک رمضان ماه بندگی و عبادت است و همه مردم و مومنان باید در این ماه پرخیر و برکت در راستای خودسازی گام بردارند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.