هم‌زمان با یک‌هزار و چهارصدمین سالروز شهادت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(علیه السلام) سوگواران اوّل مظلوم عالم در ساعت 17 روز دوشنبه 6 خرداد1398 (21 رمضان 1440)در خیابان خسروی، روبه‌روی مدرسه آیت‌الله خویی اجتماع کرده و پس از ذکر فضایل و مصائب آن امام بزرگوار برای عرض تسلیت به محضر ملک پاسبان رضوی به سوی حرم مطهر حرکت می‌کنند.

دسته‌روی عزای علوی روز دوشنبه به سمت حرم مطهر رضوی انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، هم‌زمان با یک‌هزار و چهارصدمین سالروز شهادت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(علیه السلام) حرکت دسته عزای علوی به سمت حرم مطهر رضوی انجام می‌شود.

حرکت دسته عزای علوی به دعوت مرجع جهان تشیع آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی برای هفتمین سال متمادی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

تعظیم شعائر الهی در قالب برپایی آیین‌هایی مذهبی، یکی از رازهای ماندگاری و استمرار تعالیم آسمانی است، دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) با شرکت در مجالس، محافل و فعالیت‌های مرتبط با آن بزرگواران ارتباط قلبی خویش را مستحکم‌تر کرده و جلب توفیقات الهی را انتظار می برند.

در پرتوی همین تعظیم شعائر است که وحدت جامعه ایمانی صورت گرفته، اقتدار نیروی تشیع بارور شده و به نمایش درمی‌آید.

جلوه‌های آن را در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و همبستگی قلوب در مناسبت‌های مختلف آیینی شاهد هستیم، از این رو از 6 سال پیش به دعوت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(علیه السلام)، عزاداران علوی و هیئات مذهبی به دسته‌روی و بزرگداشت شهادت آن امام همام می‌پردازند.

همچون سال‌های گذشته، امسال نیز هم‌زمان با یک‌هزار و چهارصدمین سالگرد شهادت مولی الموحّدین امیرالمؤمنین(علیه السلام)، مراسم دسته‌روی عزاداران و عاشقان علوی به سمت حرم مطهر رضوی در مشهد مقدّس برگزار می‌شود.

سوگواران اوّل مظلوم عالم در ساعت 17 روز دوشنبه 6 خرداد1398 (21 رمضان 1440)در خیابان خسروی، روبه‌روی مدرسه آیت‌الله خویی اجتماع کرده و پس از ذکر فضایل و مصائب آن امام بزرگوار برای عرض تسلیت به محضر ملک پاسبان رضوی به سوی حرم مطهر حرکت می‌کنند.

پیام مرجع شیعه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت یک‌هزار و چهارصدمین سال شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(علیه السلام) به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه مبارک رمضان سال 1440 قمری، یادآور حادثه‌ای بسیار ناگوار و تلخ در تاریخ عالم انسانیت و حیات بشری است.

درست 14 قرن از شهادت مظلومانه اولین موحد واقعی مکتب اسلام، معلّم نمونه مدرسه الهیات قرآن، و وصیّ و جانشین بر حق حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله)، عدالت مجسّم، یار مظلوم و خصم ستمگران، انیس و مونس و پدر یتیمان، صاحب ولایت مطلقه الهیه، و باب مدینه علم نبوی و صاحب کرامات و فضائل مرتضوی، حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب(علیه السلام) می‌گذرد.

جامعه اسلامی بلکه جهان بشریت و جهان علم و ادب، 14 قرن است که در سوگ فقدان و مصیبت غم‌بار آن امام عزیز، عزادار و سوگوار است.

در این 14 قرن، چه گذشت بر دوستان و شیعیان آن حضرت؟! چه ظلم و ستم و بی‌عدالتی‌ها که بر آن‌ها روا داشتند! هزاران انسان مظلوم و بی‌دفاع را به جرم شیعه علی(علیه السلام) بودن شهید کردند و بسیاری را شکنجه‌های سخت دادند و شمار زیادی از آن‌ها را تبعید کردند و بسیاری از پدران و مادران را به واسطه شهادت فرزندان‌شان در راه ولایت داغدار کردند؛ فَقُتِلَ مَن قُتِلَ وَ سُبِی مَن سُبِی وَ أقصِی مَن أقصِی، ماه مبارک رمضان امسال، یادآور آن همه مصائب و مشکلات و بی‌عدالتی‌ها است.

حقیر برای اینکه کوچک‌ترین اداء وظیفه به ساحت مقدّس امامت و ولایت داشته باشم، از عموم آزادی‌خواهان و مسلمانان به‌خصوص شیعیان درخواست دارم که در ایام پر فیض ماه مبارک به‌خصوص ایام و لیالی قدر، شب و روز شهادت حضرت مولی الموحدین امام المتقین امیرالمؤمنین علیه صلوات المصلین، نسبت به وجود مقدّس آن حضرت، بیش از گذشته اظهار ادب و اخلاص کرده و با ذکر فضائل و مناقب نورانی آن امام مظلوم و با تشکیل مجالس و همایش‌ها گوشه‌ای از برکات وجودی آن حضرت را برای جهانیان بازگو کنند و همچنین شکوه و عظمت دسته‌های عزاداری علوی را بیشتر کرده و با شرکت در آن، عشق و محبّت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)
نشان داده و تسلیت خود را به پیشگاه مقدّس یگانه دوران قطب عالم امکان امام زمان حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و عجل الله تعالی فرجه الشریف عرضه بدارند و از خداوند متعال، فرج و ظهور موفور السرور آن حضرت را برای رفع ستم ستم‌گران و تشکیل حکومت واحد جهانی مهدوی مسئلت کنند که إنَّهُم یَرَونَه بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً.

لطف الله صافی

رمضان المبارک 1440هـ.ق

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.