۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 657678

این غول آمریکایی که مالکیت واتس‌اپ و اینستاگرام را نیز در اختیار دارد به دنبال شکستن انحصار موجود عرصه مالی و بانکی جهان است تا بدون نیاز به داشتن حساب بانکی، امکان تراکنش‌های مالی برای مشتریان هموار شود

قدس آنلاین: فیس بوک در حال نهایی سازی عرضه ارز دیجیتالی‌اش است.

از بی بی سی نوشت: این ارز مجازی که به نام "گلوبال کوین" عرضه خواهد شد نخستین ارز مجازی عرضه شده توسط غول‌های فناوری آمریکایی است و طبق اعلام مسئولان شرکت فیس‌بوک، انتظار می‌رود این ارز در کشورهای زیادی از جهان مورد استقبال قرار گیرد. فیس‌بوک تابستان امسال جزئیات بیشتری را از ارز مجازی خود افشا خواهد کرد و تاکنون مذاکراتی را با بانک‌های مرکزی انگلیس و آمریکا انجام داده است.

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک ماه گذشته در همایشی به بیان دیدگاه خود در خصوص فرصت‌ها و تهدیدات ارزهای مجازی پرداخته بود. علاوه بر این، فیس‌بوک در حال رایزنی با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تراکنش الکترونیکی برای انتقال سریع‌تر و ارزان‌تر پول است.

این غول آمریکایی که مالکیت واتس‌اپ و اینستاگرام را نیز در اختیار دارد به دنبال شکستن انحصار موجود عرصه مالی و بانکی جهان است تا بدون نیاز به داشتن حساب بانکی، امکان تراکنش‌های مالی برای مشتریان هموار شود.

اوایل سال جاری میلادی بانک آمریکایی "جی پی مورگان" که بزرگ‌ترین بانک آمریکا به شمار می‌رود از ارز دیجیتالی خود رونمایی کرده بود. البته بر خلاف فیس‌بوک، ارز دیجیتال این بانک فقط برای استفاده در شبکه مبادلات درون بانکی طراحی شده است و مشتریان امکان استفاده از آن را ندراند.

ارزهای مجازی می‌توانند در دنیای واقعی برای بسیاری از امور نظیر رزرو هتل، پرداخت هزینه غذا و حتی اجاره خانه مورد استفاده قرار گیرند اما ناشناس‌ماندن استفاده کنندگان، یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های این ارز است. به دلیل همین ناشناس ماندن نیز این ارزها از محبوبیت بالایی در بین تبهکاران و مجرمان مالی برخوردار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.