معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره ارسال پیامک‌های جعلی با مضمون اعلام نیازمندی یارانه نقدی به هموطنان هشدار داد.

پیامک «اعلام نیازمندی یارانه نقدی» جعلی است

به گزارش قدس آنلاین سرهنگ رامین پاشایی درباره ارسال پیامک‌های جعلی برای برخی شهروندان گفت: بر اساس رصد فضای مجازی کشور و گزارش‌های واصله مشخص شد افراد مجرم و سودجو مجددا با ارسال پیامک به هموطنان با عنوان «اعلام نیازمندی یارانه نقدی طبق لینک  tavajohmohem.com» مترصد اقدام درخواست‌کنندگان و هدایت به سایت و درگاه جعلی بانکی به منظور سرقت اطلاعات کارت بانکی قربانیان و برداشت غیرمجاز از حساب آنان هستند.

وی با اعلام اقدامات قضایی و پیگیری انتظامی علیه دایرکنندگان سایت مذکور ادامه داد: اگر هموطنان به هر دلیلی اطلاعات بانکی خود را در اختیار سایت قرار داده‌اند  بایستی بلافاصله نسبت به تغییر رمز دوم خود اقدام کنند.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به راه‌اندازی رمز دوم یکبار مصرف  (OTP) که عملا دست‌یابی به اطلاعات حساب بانکی هموطنان از سوی مجرمین محدود خواهد شد، افراد کلاهبردار سودجود با اطلاع از مزیت برجسته این خدمات بانکی (OTP) در ماه‌های اخیر فعالیت‌ گسترده‌ای در خصوص دستیابی به اطلاعات کارت بانکی هموطنان آغاز کرده‌اند. لذا لازم است شهروندان هوشیاری بیشتری داشته و فریب این تبلیغات دروغین را نخورند.

898

سرهنگ پاشایی در پایان افزود: هموطنان باید اخبار مربوط به هر گونه ارائه خدمات دولتی نظیر هدف‌مندی یارانه‌ها و یا سهمیه‌بندی بنزین و ... را صرفا از سوی مبادی رسمی پیگیری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBREPOLICE.IR جهت پیگیری لازم به پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.