گیلان- مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت ۱۵۶ پایگاه خبری دارای مجوز در گیلان، تاکید کرد: فعال بودن و شرکت در طرح رتبه‌بندی از اولویت های بهره‌مندی از یارانه حمایتی پایگاه‌های خبری است.

فعالیت ۱۵۶ پایگاه خبری دارای مجوز در گیلان

به گزارش قدس گیلان به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی ، با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی پایگا های خبری، اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری با هدف ارتقای جایگاه حرفه‌ای پایگاه‌های خبری اینترنتی و برقراری عدالت رسانه‌ای پس از تصویب دستورالعمل و شاخص‌های مشخص شده از سال ۱۳۹۴ اجرایی شد.

وی ادامه داد: وجود تعداد قابل توجه پایگاه‌های خبری اینترنتی در کشور و تفاوت عملکرد و ماموریت آنها از جمله در میزان تولید خبر، گستره فعالیت، انتشار چند زبانه، سرعت در تولید و انتشار اخبار، رابط استانی در داخل کشور، میزان بهره‌مندی از تکنولوژی جدید رسانه‌ای، رعایت اصول حرفه‌ای و... ایجاب می‌کند که عدالت رسانه‌ای در نگرش به جایگاه پایگاه‌های خبری اینترنتی برقرار شود و هر پایگاه خبری در جایگاه واقعی خویش قرار گیرد و آنها که فعالیت جدی‌تر و حرفه‌ای در سپهر رسانه‌ای کشور دارند در ارزیابی‌ها مورد غفلت واقع نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه سومین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری در دی‌ماه ۹۷ با بررسی ۲۰۰ پایگاه و براساس فرم خوداظهاری و مستندات ارائه شده توسط کمیته رتبه‌بندی برگزار شد، افزود: دوره چهارم رتبه‌بندی در خردادماه جاری برگزار می‌گردد.

فاضلی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی درخصوص بازه زمانی اجرای طرح رتبه بندی پایگاه های خبری از طریق سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۶ پایگاه خبری دارای مجوز در گیلان، تاکید کرد: فعال بودن و شرکت در طرح رتبه‌بندی مذکور از اولویت های بهره‌مندی از یارانه حمایتی پایگاه‌های خبری است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: در راستای قانونمندسازی فعالیت پایگاه‌های خبری و امکان حمایت‌های قانونی از این پایگاه‌ها، شایسته است آن دسته از پایگاه‌های خبری استان که تاکنون از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت ننموده‌اند با ورود به سامانه جامع رسانه های کشور به آدرس اینترنتی «www.e-rasaneh.ir» و ارائه درخواست خود، اقدام لازم را صورت دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.