دور جدید عوارض آمریکا بر واردات چین برای یک خانواده متوسط آمریکایی سالانه ۸۳۶ دلار هزینه دارد.

جنگ تجاری آمریکا با چین برای خانوارهای آمریکایی سالانه ۸۳۶ دلار هزینه دارد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به نقل از رویترز، اعمال دور جدیدی از عوارض گمرکی توسط آمریکا بر کالاهای وارداتی از چین، برای هر خانواده متوسط آمریکایی، سالانه ۸۳۶ دلار هزینه دارد و این مهم دولت ترامپ را زیر فشار فزاینده ای به خاطر جنگ تجاری با چین قرار داده است.

آمریکا طی ماه جاری عوارض بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی را از ۱۰ درصد تا ۲۵ درصد افزایش داد و چین را تشویق کرد با وضع عوارض بر واردات از آمریکا تلافی کند؛ در عین حال مذاکرات برای پایان دادن به جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا متوقف شده است.

بر اساس تحقیقی که توسط بانک فدرال رزرو آمریکا منتشر شده، تخمین می زنند با بیشتر شدن عوارض، واردکنندگان تشویق ‌شوند به کالاهای کشورهای گران‌تر روی بیاورند. این کار باعث کاهش درآمدی می‌شود که آمریکا می‌تواند از عوارض بر کالاهای چینی به دست آورد .

این در حالی است که بسیاری اقتصاددان‌ها انتظار دارند عوارض قیمت مصرف‌کننده آمریکایی را بالا ببرد، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا به قانونگذاران گفت افزایش عوارض بر واردات چین باعث افزایش قابل توجهی در هزینه های خانواده های آمریکایی نمی شود .

سیندی اکسنه، نماینده دموکرات مجلس قانون گذاری آمریکا  که بسیار نسبت به جنگ تجاری آمریکا و چین آسیب پذیر است، به منوچین فشار آورده این ایده خود را توضیح دهد .

این قانونگذار آمریکایی اهل ایالت یووا گفت:« کاملا واضح است که مصرف کنندگان این قیمت را می‌پردازند»؛ وی از منوچین خواست تحقیقات خزانه‌داری آمریکا را در مورد تأثیر عوارض بر قیمت مصرف کننده منتشر کند .

این در حالی است که منوچین می‌گوید برخی شرکت‌ها محصولات را از کشورهای دیگری وارد می‌کنند که از مصرف کنندگان در برابر افزایش قیمت ها محافظت می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.