سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل با اشاره به خودکفایی ۹۶ درصدی ایران در تولید انواع گوشت کل تولید گوشت ایران طی سال جاری را ۳ میلیون و ۸۲ هزار تن پیش بینی کرد.

ایران در مرز خودکفایی تولید گوشت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود موسوم به چشم انداز غذایی جهان از خودکفایی ۹۶ درصدی ایران در تولید گوشت خبر داد.

این نهاد بین المللی پیش بینی کرده است تولید انواع گوشت در ایران طی سال جاری به ۳ میلیون و ۸۲ هزار تن برسد. کل مصرف گوشت ایران طی این سال ۳ میلیون و ۲۲۸ هزار تن پیش بینی شده است که بر این اساس ۹۶ درصد گوشت مصرفی کشور در ایران تولید شده و تنها نیاز به واردات ۴ درصدی یعنی ۱۴۶ هزار تنی در این سال است.

تولید انواع گوشت در ایران طی سال قبل ۳ میلیون و ۵۸ هزار تن اعلام شده بود که بر اساس پیش بینی فائو در سال جاری تولید گوشت ایران به میزان ۲۴ هزار تن افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش تولید گوشت گوساله از ۴۹۰ هزار تن در سال قبل به ۴۹۴ هزار تن در سال جاری افزایش خواهد یافت اما تولید گوشت گوسفند از ۳۵۵ هزار تن در سال قبل به ۳۵۳ هزار تن در سال جاری کاهش پیدا می کند.

بر اساس پیش بینی فائو تولید گوشت مرغ در ایران طی امسال یک درصد افزایش پیدا می کند و از ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار تن در سال قبل به ۲ میلیون و ۲۱۸ هزار تن در سال جاری افزایش می یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.