نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بایستی به سرمایه‌گذار به دید یک ارزش نگاه کرد و نباید دیدگاه بدبینانه‌ای نسبت‌به آن‌ها وجود داشته باشد.

نباید به سرمایه‌گذاران بدبین بود
حمیدرضا موحدی‌زاده در رابطه با وضعیت سرمایه‌گذاران در مشهد اظهار کرد: باید توجه داشت که برخی عوامل در اختیار ما نیست مانند ثبات و رونق اقتصادی که در سطح ملی باید تغییراتی ایجاد شود تا در پرتو اقتصاد توسعه‌ای، فعالیت‌ها و ساخت‌وساز در شهر بیشتر شده و رونق بگیرد. اما از جمله راه‌حل‌ها برای افزایش درآمد پایدار جذب سرمایه‌گذارانی است که مایل به سرمایه‌گذاری در شهر هستند. درواقع بایستی موانع موجود بر سر راه آن‌ها را برطرف کنیم و امینت برنامه و سودشان را تضمین کنیم. مهم‌تر از همه این موارد، جامعه بایستی به سرمایه‌گذار به دید یک ارزش نگاه کند و دیدگاه بدبینانه‌ای نسبت‌به آن‌ها وجود نداشته باشد.
سرمایه‌گذار در جایی که محدودیت برایش وضع می‌کنند، نمی‌ماند
وی توضیح داد: نباید برخی از افراد این چنین بدبین باشند، درواقع سرمایه‌گذاران به‌دلیل علاقه به شهر خود برای ایجاد فعالیتی اقتصادی در شهر حضور پیدا می‌کنند، حال آنکه اگر سرمایه‌گذار، سرمایه خود را به هر جای دنیا که آزادی‌های مطلقی در زمینه اقتصاد وجود دارد، هیچ مشکلی نخواهد داشت؛ بنابراین دلیلی ندارد در جایی حضور پیدا کند که محدودیت‌هایی برای فعالیتش وضع می‌کنند. درواقع کار وی جز خدمت به مردم شهر و کشورش نیست.‌ 
نایب رئیس شورای شهر ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار، درآمدزایی به‌همراه دارد و منجر به ایجاد درآمد پایدار می‌شود. یکی دیگر از راهکارهای افزایش درآمد پایدار، مشارکت مردم است، درواقع اگر تمام فعالیت‌ها و کارها دولتی باشد هزینه‌ افزایش می‌یابد، نه درآمد. اما زمانی که مردم و بخش خصوصی و سمن‌ها وارد کار شوند و زمینه لازم برای انجام کاری فراهم شود مانند ساخت فرهنگسرا و تئاتر شهر هزینه‌ها کاهش می‌یابد. درواقع با حضور مردم می‌توان منابع را به‌درستی کنترل و مدیریت و در جای خود هزینه کرد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.