سال تحصیلی آب رفت!

 یادم می‌آید سال گذشته در مطلبی از چهار ماهه شدن تعطیلات مدارس ابتدایی با مخاطبان سخن گفتیم و اینکه سال که به خرداد می‌رسد معمولاً مدارس ابتدایی هم رو به تعطیلی می‌روند. پس از آن بود که مسئولان مرتبط با آموزش و پرورش استان در موارد مختلفی عنوان کردند خرداد از جمله ۹ ماه آموزشی مدارس است و کسی حق ندارد زودتر از این کلاسی را تعطیل کند.

در آخرین مورد نیز مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بصراحت و در جلسه‌ای با مدیران این دستگاه اعلام کرده است، هیچ مدرسه‌ای در مقطع ابتدایی حق ندارد زودتر از ۱۳ خرداد کلاسی را تعطیل کند و باید تا این زمان کلاس‌های آموزشی مدارس دایر بماند. با وجود این، اما آنچه مدنظر مدیرکل آموزش و پرورش استان بوده، نادیده گرفته شده و تعداد زیادی از کلاس‌های آموزشی پایه‌های اول تا سوم یا حتی چهارم ابتدایی در استان به بهانه پایان امتحانات پایان سال تعطیل شده و دانش‌آموزان این کلاس‌ها چند روزی می‌شود که به تعطیلات چهار ماهه رفته‌اند!

به این ترتیب، یادآوری مجدد این نکته برای مسئولان آموزش و پرورش خالی از لطف نیست که تعطیلات تابستانی به جای سه ماه عملاً به چهار ماه افزایش یافته است، بماند که تعطیلات نوروزی چند روز زودتر از پایان سال فرا می‌رسد و حتی در مواردی چند روز دیرتر به پایان می‌رسد. اگر تعطیلاتی را که به سبب شرایط جوی گاه اتفاق می‌افتد نیز به این آمار اضافه کنید، به این نکته خواهید رسید که زمان آموزشی مدارس بویژه در مقطع ابتدایی درعمل از ۹ ماه به هشت ماه یا حتی کمتر از آن کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که هزینه‌هایی از جمله حق سرویس دانش‌آموزان و... بر اساس سال تحصیلی ۹ ماهه از والدین دریافت می‌شود و این خود جای پرسشی دیگر است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.