رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درباره برنامه‌های این اداره کل در سال جاری با اشاره به راه‌اندازی سه انجمن جهادی قرآنی گفت: انجمن جهادگران قرآن و عترت این مسئولیت را بر عهده گرفته است تا روحیه جهادگری را توسعه دهد.

برگزاری ۳۰۰۰ جلسه تفسیر تا تشکیل انجمن‌های جهادی قرآنی

داوطلبان قاری و استاد قرآن با نام‌نویسی در این انجمن به مناطق محروم وهمچنین استان‌های سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان اعزام می‌شوند. تاکنون افراد زیادی برای این کار ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند که به هر منطقه‌ای اعزام شوند. امیدواریم با این کار بتوانیم گام‌های بلندی برای ترویج معارف قرآنی برداریم.

حجت‌الاسلام حسین نمازی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار قدس اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته ۷۰۰۰ نفر را به عنوان معلم و مربی برای تدریس قرآن در دوره‌هایی سختگیرانه با استادان درجه یک و آزمون‌هایی دشوار و بدون سهل‌انگاری آموزش دادیم که در استان حضور دارند. قرار است با این استادان تماس گرفته شود تا اگرآمادگی دارند به صورت جهادی به مناطق محروم بروند و خدمت و تدریس قرآنی داشته باشند یا اگر می‌خواهند در بخش‌هایی مثل دوره‌های طولانی مدت تدریس در شهر ثبت نام و فیض‌رسانی کنند.

 شما هم می‌توانید یک خیر قرآنی باشید

وی همچنین با اشاره به انجمن خیرین قرآنی که با شعار «شما هم می‌توانید یک خیر قرآنی باشید» فعالیتش را شروع کرد، ادامه داد: در این طرح خیرانی جذب می شوند تا جلسات قرآنی را که در مناطق محروم واقع شده‌اند و هیچ امکاناتی ندارند، تجهیز کنند. در این زمینه علاوه بر مردم نقش کمیته امداد، اوقاف و اداره ارشاد هم بسیار مهم است.

  برگزاری ۳۰۰۰ جلسه تفسیر سوره احزاب

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه موضوع تفسیر سوره‌های قرآن همه ساله در ماه رمضان پیگیری می‌شود، تصریح کرد: امسال سوره مبارکه احزاب برای این کار انتخاب شد و تفسیر جامع آن برای عموم توسط همه مبلغان خانم و آقا، طلاب طرح هجرت، ائمه جماعات مساجد و همه

ائمه جمعه استان در بیش از  ۳۰۰۰ جلسه در خراسان رضوی برگزار می‌شود و پایگاه اصلی آن جلسه تفسیر آیت‌الله علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان است که در مهدیه مشهد پس از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.