اگر پیوسته دستگاه های Android و اپل را با یک دیگر داشته باشید قطعا تجربه شیرینی خواهد بود،اما یقینا اکثر مردم نمی توانند هر دو این گجت ها را با هم داشته باشند و باید یکی از این دو را انتخاب کنند، اگر از بحث سلیقه شخصی بگذریم یک سری مجموعه از ویژگی های کوچک و قابلیت استفاده، انتخاب ما را به اندروید بر می گرداند.

تفاوت‌ها و برتری‌های ریز و درشت Android بر IOS

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شکاف بین Android و iPhone در سال های اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته است.

در گذشته اندروید کم و کاستی های نسبتا چشمگیری در مقایسه با iPhone داشت، که کسانی که اندروید را انتخاب می کردند یا توان مالی برای خرید iphone را نداشتند یا خصومت شخصی با شرکت اپل داشتند، اما در این چند سال گذشته روز به روز فاصله بین این دو دستگاه کم تر شده تا جایی که حتی می توان اندروید را در بسسیاری از موارد برتر از iphone دانست!.

امروزه هرگونه شکاف تکنولوژیکی که بین آخرین آیفون ها و دستگاه های اندرویدی گذشته وجود داشت، اساسا از بین رفته است. مطمئنا پردازنده های اپل، شگفتی های مهندسی اندک و سخت افزار هستند. اما رقابت به اندازه کافی نزدیک هست تا این تفاوت ها را صرفا جالب و جذاب تر کند.

در حال حاضر، ما یک سامسونگ کهکشان S9 +، یک آیفون XS، و یک پیکسل 3 گوگل داریم. هرکدام از آن ها بسیار خوب و چشمگیر هستند، زمانی که به شدت بر اساس شایستگی به آن ها نگاه می شود. اما وقتی زمان می گذرد من متوجه می شوم که وقتی از این دستگاه های اندرویدی و آیفون مداوم استفاده می کنم و زمانی که دفتر را می خواهم ترک کنم، آیفون قصد دارد در جای شارژ خود باقی بماند!.

بنابراین، عوامل بزرگ و کوچکی که دخیل هستند تا ما اندروید را ترجیح دهیم، بیایید با سخت افزار شروع کنیم.

گزینه های بیشتری در سخت افزار اندروید دارید

هنگامی که شما در بازار به دنبال یک گوشی هوشمند جدید هستید، اپل سه گزینه سخت افزاری را ارائه می دهد (مگر اینکه شما مایل به خرید مدل سال گذشته برای تخفیف بیشتر باشید). آیفون فعلی در دو اندازه، بزرگ و بزرگتر و دو محدوده قیمت گران و خیلی گران قرار دارد. و این دستگاه ها به ندرت تخفیف می خورند.

در مقابل، گزینه های Android طیف وسیعی از اندازه ها، اشکال، مجموعه های ویژگی ها و قیمت ها را پوشش می دهد.برخی از دستگاه های اندرویدی بالا (مثلا  سامسونگ) دارای برچسب های قیمت هستند که قابل مقایسه با آی فون جدید است، اما نقطه ی شگفت انگیز آن در وسط قرار دارد، جایی که دستگاه هایی مانند (669دلار) OnePlus 7 Pro و پیکسل 3 (799 دلار) رقابت می کند تا با گوشی های گلچین با دو برابر قیمت کم رقابت کنند.

حتی در بودجه کم، شما می توانید یک دستگاه با کیفیت بالا مانند Moto G7 دریافت کنید.

USB-C آینده چشمگیری دارد، در حالی که کابل های لایتینگ آیفون نمایانگر گذشته فزاینده ای بی روح است.

از تجربه طولانی، ما سه چیز را در مورد کابل های لایتینگ اپل می دانیم؛ آنها تمایل بسیار شدیدی به شکستن دارند و آنها نیاز به مجموعه کوچکی از دانگل ها دارند تا مفید باشند. اما اگر شما یک آیفون دارید، این کابل های لایتینگ گران قیمت اختیاری نیستند.

آنها به جز iPhone یا iPad برای هیچ دستگاه دیگری به کار نمی آیند و مفید نیستند. در عین حال، جهان اندروید به طور گسترده ای به استاندارد مدرن و بسیار همه کاره USB-C منتقل شده است. تقریبا هر وسیله ای که من امروزه از USB-C استفاده می کنم، از جمله لپ تاپ هایی از دل، مایکروسافت، لنوو و حتی ... اپل. هنگامی که در حال مسافرت هستم، می توانم یک شارژر تک و یک کابل را که با هر دستگاه تلفن همراه غیر اپل کار می کند حمل کنم.

من مطمئن هستم که یک روز، اپل تسلیم می شود و اتصالات لایتینگ خود را با USB-C جایگزین کند. تا آن زمان، یک کابل دیگر است که صاحبان آیفون می توانند با خود حمل کنند.

شما یک جک هدفون بدون مشکل می خواهید؟!

دستان خود را بالا ببرید اگر قبلا آماده بودید یک هدفون را به آی فون خود وصل کنید و متوجه شدید که این تبدیل هدفون مزاحم بر روی میزتان گذاشته شده است. خوشبختانه، بسیاری از دستگاه های Android (از جمله پیکسل 3a جدید) هنوز هم جک 3.5 میلی متری را ارائه می دهند وجود دارد.

از سخت افزار، ما به کد زیر که در زیر شیشه قرار دارد حرکت می کنیم و به طور خاص به پارادایم های ناوبری و سازمان که سیستم عامل موبایل را تعریف می کنند.

تنظیمات هرگز به بیش از یک ضربه تند وشدید زدن دور نیست

اندروید و iOS یک کلید میانبر مشابه برای دسترسی به بعضی تنظیمات سیستم معمولی ارائه می دهند. در آیفون، شما از پایین سمت راست برای رفتن به مرکز کنترل کشویی که دارای کلید میانبرهایی است که می توانید سوییپ کردن آن برای روشن کردن حالت هواپیما استفاده کنید، روشنایی و حجم صفحه نمایش را تنظیم کنید، از ماشین حساب استفاده کنید و غیره. میانبرها از ویژگی Force Touch  که بسیار عالی استفاده می کنند.

اما شما می دانید که از مرکز کنترل نمی توانید انجام دهید؟ شما نمیتوانید به صفحه تنظیمات اصلی دسترسی پیدا کنید. بنابراین، می توانید Wi-Fi و بلوتوث را روشن و خاموش کنید، اما اگر می خواهید یک دستگاه جدید را متصل یا اتصال به نقطه دسترسی دیگر کنید، باید از مرکز کنترل خارج شوید، نماد تنظیمات را پیدا کرده و آن را باز کنید.

در مقابل، کشیدن از بالای صفحه اندروید، نشان می دهد آیکون تنظیمات دوجین بیشتر از اعلان های آیفون است. برای دیدن یک دسته بندی بزرگتر از آیکون تنظیمات (البته، قابل تنظیم)، انگشت خود را دوباره بکشید. بر روی برچسب زیر آیکون Wi-Fi یا بلوتوث کلیک کنید تا مستقیما به صفحه تنظیمات مربوطه بروید. یا روی نماد چرخ دنده کمی کلیک کنید تا فهرست کامل تنظیمات باز شود.

این آیکون چرخ دنده کوچک در تنظیمات Android (سمت چپ) فوق العاده مفید است. که iOS (راست) آن را ندارد.

شما می توانید لانچرها را جایگزین کنید

یکی از معایب استفاده از آیفون رابط کاربری غیر قابل انعطاف است. شما یک آیکن در هر برنامه دریافت می کنید، که می توانید به طور مرتب در پوشه ها روی چندین صفحه نمایش ترتیب دهید. اما شما نمی توانید این آیکون ها را همانطور که دوست دارید ترتیب دهید؛ شما فقط می توانید سفارش خود را تغییر دهید، که باعث می شود کل روند سازماندهی صفحه نمایش مانند حل یکی از این پازل های 15 مربعی شود.

در مقابل یک دستگاه اندرویدی، لانچر پیش فرض آن آسان است که جایگزین شود. سازندگان دستگاه به طور مرتب این کار را انجام می دهند، با نتایج مخلوط، اما مزیت واقعی این است که شما می توانید راه اندازی پیش فرض را با یکی از آن ترجیح دهید جایگزین کنید. من واقعا مایکروسافت لانچر را دوست دارم، که به عنوان یک پروژه جانبی شروع شد اما به تلاش جدی تبدیل شده است.

به طور طبیعی، لانچر مایکروسافت برای کار با برنامه های مایکروسافت بهینه شده است؛ خوشبختانه، انتخاب بسیار خوبی از آن برنامه ها، از جمله تمام برنامه های Office و Outlook برای ایمیل وجود دارد. 

آیکون های پین شده در واقع مفید هستند

بر روی آیفون، آیکون ها در صفحه اصلی کلید های میانبر برای برنامه های فردی، دور است. شما می خواهید دسترسی سریع به یک وبسایت خاص، یا عکس یا سند را داشته باشید؟ با عرض پوزش، ابتدا باید برنامه خود را باز کنید و سپس آن را جستجو کنید.

در مقابل، آیکن ها در صفحه اصلی Android ممکن است نمایه های منحصر به فردی را نشان دهند که برنامه نیستند. صفحه اصلی من کلید میانبر برای کارنامه اکسل، صفحات از نوت بوک OneNote و حتی فایل های پی دی اف از سوار شدن و سایر بلیط های الکترونیکی است.

اندروید در صفحه اصلی ویدجت دارد! 

هر دوی اندروید و iOS یک صفحه ویژه ویژه را فراهم می کنند که با سوییپ کردن به سمت راست آنها در دسترس است، در آنجا می توانید ویدجت را برای دسترسی سریع به اقلام تقویم، پیش بینی آب و هوا، اخبار و غیره اضافه کنید.

با این حال، در گوشی اندروید من می توانم ویدجت ها را به طور مستقیم به صفحه اصلی اضافه کنم. مثلا مرکزی صفحه اصلی من در حال حاضر یک ویجت از برنامه Dark Sky است که تاریخ و زمان فعلی را در فرمت بزرگ و آسان برای خواندن نشان می دهد و یک پیش بینی آب و هوای چهار روزه زیر آن را نشان می دهد.

شما می توانید ویدجت برای برنامه های ایمیل و تقویم، پخش کننده های موسیقی، سرویس های آب و هوا اضافه کنید. گوگل و مایکروسافت هر دو از ویجت های بزرگی انتخاب می کنند و حتی اپل نیز یک ویجت اندرویدی برای پخش کننده موسیقی Apple دارد. در تجربه من، ویدجت ها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند، اما آنها واقعا می توانند بهره وری را بهبود بخشند.

یک دکمه برگشت وجود دارد

برای اولین دهه یا بیشتر، آیفون تنها یک دکمه داشت که می توانست آن را دو بار ضربه بزنید یا برای انجام وظایف فشار دهید و نگه دارید. اندروید، در مقابل، از لحاظ تاریخی شامل یک ردیف از سه دکمه های نرم در طول پایین بود. دکمه های Home و Recents بسیار شبیه گزینه های آیفون کلاسیک هستند، اما دکمه Back منحصر به فرد آن است.

در هر دو پلتفرم، دکمه های برنامه اختصاصی به آرامی ناپدید می شوند و با یک سری حرکات جایگزین می شوند، اما مفهوم یک ویژگی اختصاصی در Android هنوز باقی است. توسعه دهندگان برنامه تمام انواع ترفندها را برای تکرار این عملکرد در برنامه های iOS، با نتایج مخلوط می کنند، اما هر زمان که از هر آیفون برای هر زمان استفاده می کنیم، دکمه برگشت را از دست می دهیم.

شما می توانید تمام اعلان ها را تنها با یک ضربه بزنید

می توانید نحوه دسته بندی اعلان ها و زمان نمایش آنها در iOS را مدیریت کنید، اما برای انجام این کار باید به تنظیمات> اعلان ها بروید.

در دستگاه های آندروید، هر دو وظیفه بسیار ساده هستند. هنگامی که برای کشیدن اعلانهای فعلی، انگشت خود را پایین بیاورید، دکمه Clear All در پایین لیست وجود دارد. همچنین یک پیوند مدیریت اعلانها وجود دارد که مستقیما به صفحه مرتبط در تنظیمات بروید، جایی که میتوانید گزینه های هر برنامه را سفارشی کنید. این ها لمس کوچکی هستند، اما آنها اصطکاک را کاهش می دهند و قابلیت استفاده روزمره را بسیار بهتر و آسان تر می کنند.

شما می توانید مرورگر پیش فرض خود را تغییر دهید

در هر پلتفرم موبایلی، مرورگرها از موتور مبدا ارائه شده توسط سیستم عامل استفاده می کنند. دلیل اصلی استفاده از مرورگر جایگزین این است که کلید های میانبر، زبانه ها، گذرواژه ها و تاریخ در میان دستگاه ها را ذخیره و همگام سازی کنید.

بر روی آیفون، شما می توانید تنظیمات بر اساس هر برنامه را تعریف کنید، به طوری که برنامه Gmail باز می شود لینک در کروم و یا چشم انداز لینک در لبه باز شود. اما شما نمی توانید این ترجیحات مرورگر را در سراسر سیستم تعریف کنید، بنابراین اگر شما یک پیوند را از برنامه دیگری باز کنید، تقریبا قطعا در Safari باز خواهد شد.

این مشکل در Android وجود ندارد، به دلیل تنظیمات برنامه پیش فرض، جایی که می توانید مشخص کنید کدام مرورگری که می خواهید برای پیوندها استفاده کنید. در حالی که وجود دارد، شما همچنین می توانید برنامه های متناوب را برای استفاده از تماس های تلفنی، پیام های SMS، کمک های صوتی و همچنین کارهای ضربه بزنید تا پرداخت کنید.

کنترل صدا بسیار انعطاف پذیر است

بر روی آیفون، می توانید میزان صدا را به طور مستقل از سایر صداها تنظیم کنید، رفتن به تنظیمات> صدا و هپتیک، و روشن کردن گزینه تغییر با دکمه ها را خاموش کنید. یک صدا را انتخاب کنید. در این پیکربندی، می توانید رینگر را با سوئیچ درست بالای کنترل های حجم صدا خاموش کنید، اما دکمه های بالا / پایین صدا فقط برای صداهای سیستم و برنامه ها تاثیر می گذارد.

در مقابل، آندروید دارای گزینه ای است که اجازه می دهد تنظیمات مختلف صدا برای تماس ها، رسانه ها، اعلان ها، آلارم ها و آهنگ های زنگ انتخاب شود. این به خصوص در سفرهای طولانی مفید است، جایی که میتوانید صدای اعلان را خاموش کنید تا موسیقی را که گوش میدهید قطع نکند.

آندروید کنترل های مستقل را بر روی انواع مختلف صداها ارائه می دهد؛ در iOS  چنین چیزی وجود ندارد.

تمام این ها انتخاب های ما برای راحت تر بودن با اندروید نسبت به آیفون است ، اگر شما هم برتری از این دو سیستم عامل پرطرفدار نسبت به یک دیگر دارید ، با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.