معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توزیع تخم کرم ابریشم یا همان نوغان در استان در مقایسه با پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

توزیع تخم کرم ابریشم در خراسان رضوی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، سعادت علی نیا افزود: با هدف پرورش کرم ابریشم در استان تعداد ۹۵۰۰ جعبه تخم نوغان در بین متقاضیان توزیع شده است که این میزان نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۲۳۰ تن پیله تَر در استان تولید شود ادامه داد: سال گذشته ۱۱۰ تن پیله تَر در استان تولید شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: به ازای هر دو جعبه تخم نوغان برای یک نفر اشتغال ایجاد می شود که بر این اساس برای حدود ۵۰۰ نفر در استان اشتغال موقت ایجاد شده است.

علی نیا افزود: مرکز توسعه نوغان کشور امسال ۲۰ هزار اصله نهال درخت توت را در بین متقاضیان توزیع کرده است و بقیه نیاز خراسان رضوی هم از محل درختان توت بومی استان تامین و توزیع می شود.

وی با بیان اینکه هر جعبه تخم نوغان به ۳۰ تا ۳۵ متر مربع فضای پرورش نیاز دارد اضافه کرد: هم اکنون حدود دو هزار واحد ابریشم کشی در استان خراسان رضوی در زمینه تولید پیله و نخ ابریشم فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.