عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق تأکید کرد که آمریکا در پس انفجارهای این کشور قرار دارد و قصد دارد وضعیت را بحرانی و ادعا کند که وضعیت عراق ناامن و بی‌ثبات است.

نماینده عراقی: آمریکا مسئول انفجارهای اخیر در عراق است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق از تحرکات اخیر ایالات متحده آمریکا در ناامن کردن عراق انتقاد کرد.

«کریم المحمداوی» عضو این کمیته اعلام کرد که «آمریکا در پس هر بلایی قرار دارد که در عراق رخ می‌دهد».

المحمداوی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که واشنگتن «قصد دارد وضعیت را بحرانی و ادعا کند که وضعیت عراق ناامن و بی‌ثبات است».

وی با بیان این مطلب افزود: «هدف آمریکا از این [اقدامات]، افزایش نیروهای خود در عراق است تا بهانه‌ای باشد که در عراق و در نزدیکی ایران باقی بماند».

این نماینده عراقی ادامه داد: «آمریکا از رهگذر تعامل با بعث و شیوخ عشایر مرتبط با خود به گروه [تروریستی] داعش میدان داد و قصد دارد وضعیت را به ویژه در این شرایط متزلزل کند».

المحمداوی در پایان خاطر نشان کرد که «انفجارهایی که در برخی از شهرها و استانها رخ داد، آمریکا در پس آن قرار دارد».

مرکز اطلاع‌رسانی امنیت عراق پنجشنبه گذشته اعلام کرد که یک انفجار در منطقه «الکرابله» در غرب استان الانبار (غرب عراق) رخ داده است.

این مرکز شنبه گذشته نیز خبر داد که در جریان انفجار یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده در منطقه «الدواسه» در موصل دو نفر زخمی شدند.

در همین ارتباط، عضو شورای استانداری الانبار که خواست نامش فاش نشود، تأکید کرد که فرماندهان الحشد الشعبی نسبت به اقدامات آمریکا هشدار داده‌اند.

وی گفت که نیروهای الحشد به استانداری الانبار گفته‌اند که در صورت حمله نیروهای آمریکایی به مواضع آن‌ها در شهرهای الانبار با قدرت پاسخ خواهند داد و دست بسته در برابر هرگونه حمله خصمانه نخواهند ایستاد.

به گفته وی نیروهای الحشد الشعبی در مناطق «القائم» در غرب استان الانبار تا نوار مرزی با سوریه مستقر شده‌اند تا در مقابل هرگونه هدف‌ قرار گرفتن از سوی آمریکایی‌ها، پاسخ دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.