البرز- مدیرکل انتقال خون استان البرز با اعلام اینکه حدود ۲ هزار و ۶۰۰واحد اهدا خون در ایام ماه مبارک رمضان داشته ایم، گفت: باتوجه به افزایش ساعت کاری درایام مبارک رمضان استقبال مردم بسیار خوب بود و مشکلی از نظر تامین خون برای مراکز درمانی نداریم.

البرزی‌ها در ماه رمضان بیش از ۲ هزار واحد خون اهدا کردند

به گزارش قدس آنلاین، رضا مهدی زاده در خصوص استقبال شهروندان جهت اهدا خون در ایام ماه مبارک، بااشاره به اینکه سازمان انتقال خون استان ساعات کاری  خود را در ماه مبارک رمضان افزایش داده است، گفت: در این ایام پایگاه های انتقال خون در سطح استان پس از افطار تا ۱۲شب فعالیت می کنند.

وی افزود: باتوجه به افزایش ساعت کاری استقبال مردم درایام مبارک رمضان بسیار چشمگیر بود و ذخایر خونی استان در وضعیت خوبی است از اینرو مشکلی از نظر تامین خون برای مراکز درمانی نداریم.

مدیرکل انتقال خون استان البرز با اعلام اینکه حدود ۲ هزار و ۶۰۰واحد خون در ایام ماه مبارک رمضان اهدا شده است، گفت: کمبودی در ذخایرفرآورده های خونی در استان نداریم چراکه با استقبال خوب مردم به قدر کافی نیازاستان در فرآورده های خونی تامین شده است.

مهدی زاده در ادامه گفت: در شب نخست قدر استقبال مردم از مراکز جامع مهر بانو در گوهردشت، پایگاه میدان توحید، پایگاه موقت امامزاده محمد(ص) و اداره کل سازمان انتقال خون درچهار راه گلزار خوب بوده  و حدود۳۰۰واحد خون تا ۲ بامداد شب گذشته از شهروندان دریافت شده است.

وی با تاکید براینکه نیازبه گروه های خونی منفی بیشتر است، گفت: گروه خونی  "او منفی" به همه گروههای خونی خون می دهد اما کمبودی در هیچ گروه خونی نداریم.

مهدی زاده در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه بیماران خاص برای دریافت فرآورده های خونی مبلغی پرداخت می کنند یا نه، گفت: وزارت بهداشت تعرفه ای را برای فرآورده های خونی مشخص کرده است که بسیار رقم پایینی است اما برای بیماران خاص فرآورده های خونی رایگان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.