عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تحلیلی که بنده در صحن داشتم این بوده که موسسات کنکور پشت ماجرای تغییر زمان کنکور هستند و می‌خواهند دو ماه دیگر برای حفظ آمادگی دانشجو از خانواده‌ها پول دریافت کنند و آن‌ها این موج پیامکی شدید را مدیریت می‌کنند.

موسسات کنکوری پشت ماجرای تغییر زمان کنکور بودند

به گزارش قدس آنلاین نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز  گفت: نامه‌ای را حاتمیان نماینده درگز برای من آورد که در آن مطرح شده بود با توجه به مشکلاتی که در مناطق سیل زده به‌وجود آمده کنکور به تعویق افتد.

رحیمی جهان‌آبادی خاطرنشان کرد: بنده در ابتدا احساس کردم پیشنهاد خوبی است و نامه را امضا کردم، اما پس از امضای نامه نماینده وزارت علوم و نماینده سنجش را در مجلس دیدم و از امکان تغییر زمان کنکور پرسیدم و اینکه چرا این درخواست را به نمایندگان پیامک می‌کنند.

وی افزود: زمانی که توجیه نمایندگان این دو نهاد را شنیدم، قانع شدم که تغییر زمان کنکور مشکلات عدیده‌ای را برای نزدیک به یک میلیون متقاضی ورود به کنکور ایجاد می‌کند، نظم آزمون‌ها را برهم می‌ریزد و مشکلات امنیتی بسیاری را برای طراحان مطرح می‌کند، به همین جهت به این نتیجه رسیدم که نباید موافق این طرح باشم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روزی که این طرح در مجلس مطرح شد از ابتدای صبح وقتی که صحبت تعدادی از نمایندگان را شنیدم متوجه شدم بسیاری از پیامک‌هایی که برای نمایندگان ارسال می‌شود از مناطق سیل‌زده نیست و افرادی غیر از این مناطق درخواست تعویق کنکور را برای ما ارسال می‌کنند.

نماینده تربت جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد در اینکه می‌گویند موسسه‌ها پیشنهادهایی را به نمایندگان می‌دادند کذب محض است یا حداقل به من پیشنهادی برای موافقت با این طرح داده نشده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تحلیلی که بنده در صحن داشتم این بوده که موسسات کنکور پشت ماجرای تغییر زمان کنکور هستند و می‌خواهند دو ماه دیگر برای حفظ آمادگی دانشجو از خانواده‌ها پول دریافت کنند و آن‌ها این موج پیامکی شدید را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: بعد از رای‌گیری و مخالفت بنده موج پیامکی همراه با هتاکی و بی‌حرمتی در فضای مجازی به نمایندگان شروع شد، ما هم مسلمانیم و پس از بررسی‌های دقیق بر روی یک موضوع به نتیجه‌ای می‌رسیم، بسیاری از نماینده‌ها نامه استیضاح وزیر را امضا می‌کنند، اما پس از آنکه توجیه وزیر را می‌شنوند آن را پس می‌گیرند و ما هم نامه‌ای که حاتمیان آورد را در ابتدا امضا کردیم، اما پس از آن به نتیجه دیگری رسیدم که باید با این طرح مخالفت کنم.

رحیمی جهان‌آبادی تصریح کرد: نهادهای قانونی باید با این سبک از بی‌حرمتی‌ها و هتاکی‌ها برخورد کنند، چراکه این موضوع جرم است، این افرادی که دست به این کارها می‌زنند یا ندانسته این کار را می‌کنند یا می‌خواهند به صورت کنترل شده فضا را علیه مجلس و نمایندگان متشنج کنند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز اظهار کرد: کسانی که در این موضوع دست به تهمت و افترا زده‌اند اعم از دانش‌آموز و دیگر افراد را به خدا واگذار می‌کنم و آن‌ها باید در محضر خداوند نسبت به این موضوع‌ها پاسخ‌گو باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.