آتش‌سوزی و انفجار در یک کشتی باری در بندر «لائم چابانگ» تایلند، ۲۵ زخمی برجای گذاشت.

آتش‌سوزی و انفجار در بندر «لائم چابانگ» تایلند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مسئولان تایلندی روز شنبه اعلام کردند در پی آتش سوزی و انفجار ‏در یک کشتی باری در بندری در تایلند، دست کم ۲۵ نفر زخمی شدند. یوتهانا موهائو، مدیر این بندر، مناطق اطراف آن را در آب‌های عمیق لائم چابانگ در استان چونبوری در فاصله دو ساعتی از جنوب بانکوک، منطقه خطرناک اعلام کرد.

آتش سوزی ساعت شش و سی و پنج دقیقه به وقت محلی (۲۳ و ۳۵ شامگاه جمعه به وقت گرینوویچ) روی کشتی باری KMTC Hong Kong روی داد. تصاویر منتشر شده در رسانه‌های تایلند دود غلیظی را در بالای این کشتی نشان می‌دهد.

مدیر بندر تصریح کرد برخی افرادی که در بندر کار می‌کنند دچار مشکلات تنفسی شدند و برخی دیگر نیز در انفجار آسیب اندکی دیدند.

رئیس اداره پیشگیری از فجایع طبیعی در استان چونبوری تصریح کرد دست کم ۲۵ نفر دچار سوختگی و مشکلات تنفسی شدند. وی افزود: «در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است و پلیس در مورد علت آتش‌سوزی تحقیق می‌کند».

این بندر در آب‌های عمیق بخشی از طرح زیرساخت‌های موسوم به «راهرو اقتصادی شرق» واقع است. هدف از این طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد یورو تبدیل این منطقه ساحلی به قطب فناوری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.