گروهی از هندوهای افراطی گاوپرست به اتهام حمله و ضرب و شتم مسلمانانی که گوشت گاو خریداری کرده بودند، بازداشت شدند.

حمله هندوهای گاوپرست به مسلمانانی که گوشت گاو همراه داشتند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک گروه پنج نفره از هندوهای گاوپرست به اتهام ضرب و شتم سه مسلمان بازداشت و دادگاهی شدند.

لالیت شاکیار، رئیس پلیس ایالت مرکزی مادیاپرادش هند گفت: درگیری از آنجا شروع شد که یک گروه پنج نفره از هندوها [که به گاوپرستی گرایش داشتند] در شهر سئونی، با مشاهده سه مسلمان که گوشت گاو خریداری کرده و همراه می‌برند، به آن‌ها حمله می‌کنند.

هندوها، دو مرد و یک زن مسلمان را که گوشت گاو به همراه داشتند به درخت بستند و با چوب آن‌ها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. عده‌ای از شاهدان ماجرا از حمله هندوهای متعصب و افراطی به مسلمانان ویدئویی تهیه کرده و آن را در اختیار پلیس و رسانه‌ها قرار دادند.

یکی از متهمان شوبهم باغل، سرکرده گروه رامسنا از شاخه‌های افراطی هندوها است. وی بارها در چنین درگیری‌هایی دخیل بوده و متهم است در بمب گذاری سال ۲۰۰۸ در مالگائون که از مناطق مسلمان نشین محسوب می‌شود نیز دست داشته است.

بسیاری از مقامات مذهبی هند این حمله به مسلمانان را محکوم کردند. پس از به قدرت رسیدن حزب ملی گرای «بهاراتیا جاناتا» در سال ۲۰۱۴، با تلاش‌های آن‌ها کشتار گاو در ۲۹ استان هند ممنوع شد. پس از آن قتل‌های مرتبط با گاوپرستی تا ۹۷ درصد افزایش یافته است. از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیش از ۳۰ مسلمان به دست فرقه هندو کشته شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.