گیلان- مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۷ نوعروس در نوبت دریافت کمک‌هزینه خرید جهیزیه قرار دارند، گفت: سرانه کمک‌هزینه خرید جهیزیه برای هر یک از نوعروسان تحت حمایت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان است.

۱۷۷ جوان گیلانی؛ در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد گیلان، عباس اهرابی با بیان اینکه کمک به ازدواج آسان جوانان تحت حمایت یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است، گفت: خیران با مشارکت در طرح «کوثر» که باهدف تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت اجرا می‌شود می‌توانند برای کمک به خرید جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج جوانان نیازمند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان به‌دلیل نداشتن شغل و مسکن مناسب از ازدواج باز می‌مانند، افزود: خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد مایل به ازدواج فرزندانشان هستند اما به‌دلیل مشکلات مالی و یا نداشتن شرایط مناسب اسکان برای جوانان این امر محقق نمی‌شود که می‌توان از آن به‌عنوان یک مشکل اساسی و مانع مهم در ازدواج جوانان نیازمند نام برد.

اهرابی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۷ نوعروس در نوبت دریافت کمک‌هزینه خرید جهیزیه قرار دارند، گفت: این نوعروسان پس از دریافت مشاوره و راهنمایی و شرکت در کلاس‌های آموزشی، کمک‌هزینه خرید جهیزیه دریافت می‌کنند.

وی سرانه کمک‌هزینه خرید جهیزیه برای هریک از نوعروسان تحت حمایت را دومیلیون و ۵۰۰ هزار تومان الی پنج میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: هدیه ازدواج پسران تحت حمایت هم یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان الی سه میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به پرداخت ۸۵۷ کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به جوانان تحت حمایت مناطق محروم خاطرنشان کرد: برای این امر یک میلیارد و ۹۹۴ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان هزینه شده است.

اهرابی از پرداخت دو هزار و ۹۳۲ فقره کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان گیلانی در سال گذشته خبر داد و گفت: هفت میلیارد و ۶۵۰ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان برای این امر اختصاص داده شد.

وی به نقش خیران در کمک به ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: بسیاری از نوعروسان نیازمند با تکمیل چند قلم از وسایل ضروری زندگی، می‌توانند راهی خانه بخت شوند که امید است نیکوکاران همچون سنوات گذشته یاری‌رسان آن‌ها باشند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به زوج‌های جوان قبل از عقد و ازدواج را از دیگر اقدامات کمیته امداد برشمرد و افزود: مشاوره شامل آشنایی با اصول و مهارت‌های زندگی مشترک، افزایش دانش قانونی و حقوقی زوج‌ها، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده به زوج‌های جوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.