گیلان - مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا ابتدای خرداد ماه، دو هزار و ۸۸۱ واحد خون در پایگاه های انتقال خون استان جمع آوری شده است.

گیلانی ها ۲۸۸۱ واحد خون در ماه مبارک رمضان اهدا کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی انتقال خون گیلان ، دکتر احمد مرادی با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا ابتدای خرداد ماه، دو هزار و ۸۸۱ واحد خون در پایگاه های انتقال خون استان جمع آوری شده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان افزود: یک هزار و ۵۲۲ واحد خون توسط اهداکنندگان مستمر، ۸۲۸ واحد از سوی اهداکننده باسابقه و ۵۳۱ واحد نیز توسط بار اولی ها اهدا شده است. همچنین دو هزار و ۷۸۵ نفر از اهداکنندگان مرد و ۹۶ نفر زن هستند که به مشارکت بیشتر بانوان برای اهدای خون نیازست.

مرادی، ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در استان خواستار همکاری همیشگی آنها برای تامین خون های مورد نیاز بیماران شد.

وی ادامه داد: سالانه به طور میانگین ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و سایر افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرد.

مدیرکل انتقال خون گیلان یادآور شد: گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی و آمار بالای جراحی های قلب و عروق جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

مرادی تصریح کرد: حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال (اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال)، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.