ایلام- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: برق با یک چهارم قیمت واقعی در ایلام توزیع می‌شود و اگر با اختلال در توزیع و تقسیم برق مواجه شویم، همه عرصه‌ها نیز دچار اختلال جدی می‌شوند.

نرخ قیمت برق یک چهارم قیمت واقعی است

به گزارش قدس آنلاین، هادی شیرخانیعصر شنبه در نشست هم اندیشی با اهالی رسانه، با بیان اینکه در استان ایلام ۷۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق موجود و دایر است، اظهار داشت: تابستان گذشته همه ما با تمام وجود این اعمال مدیریت بار اضطراری را حس کردیم و سختی‌های متعددی بر تمام شهروندان و اصناف و صنعتگران تحمیل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با اشاره به اینکه  سال گذشته متأسفانه با برهم خوردن موازنه مصرف و تولید برق در کشور مواجه شدیم، یادآور شد: به ناچار برای نگهداری شبکه برق کشور مرکز کنترل و دیسپاچینگ کشور و وزارت نیرو و شرکت مادرتخصصی توانیر تصمیم به اعمال مدیریت بار اضطراری کرد.

شیرخانی خاطرنشان ساخت: همین اقدام مانع فروپاشی شبکه برق کشور شد و از این موضوع عبور کردیم.

وی یادآور شد: اکنون صنعت برق یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور است که حقیقتاً از رفاه عبور کرده و به مقوله امنیت و سلامت نیز کشانده شده است.

هادی شیرخانی تاکید کرد: زنجیره صنعت برق متشکل از سه حلقه بسیار مهم و گستره و پیچیده است که تولید با متدهای مختلفی انجام می‌شود و در واقع اولین حلقه از این زنجیره است.

وی اضافه کرد: پس از آن موضوع، انتقال بر عهده شرکت‌های منطقه‌ای بوده که متولی برق از مبادی تولید تا محل های مصرف است و آخرین حلقه این زنجیره شرکت توزیع نیروی برق است که در استان‌های مختلف متصدی توزیع برق بر عهده این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام ادامه داد: به هر دلیلی اختلالی در دو حلقه قبلی پدید آید، به ناچار متاثر از این اختلال بوده و در امر توزیع با اختلال مواجه می‌شویم.

شیرخانی گفت: شرکت توزیع برق روزانه و به صورت آنلاین برق خریداری می‌کند که این قیمت واقعی و در بازار بورس انرژی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: این انرژی هم با هزینه واقعی خریداری شده و هزینه‌های انتقال هم نقدی پرداخت می‌شود و مالیات هم نقدی پرداخت شده و بعد از آن با نرخ تکلیفی یک چهارم، بین مردم توزیع می‌شود و پس از دو ماه در خوشبینانه‌ترین شرایط باید آن مبلغ را از مشترکین دریافت کنیم.

گفتنی است؛ این نشست به همت شرکت توزیع برق استان ایلام و با حضور اهالی رسانه، رئیس و اعضای هیات رئیسه خانه مطبوعات، مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مدیر روابط عمومی استانداری ایلام و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان ایلام و ؛ برگزار شد..

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست؛ "پژمان مهدوی" از پیشکسوتان و فعالان رسانه ای استان ایلام  به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه‌ای شرکت توزیع برق استان ایلام معرفی و از زحمات و خدمات دکتر" حمید حیدرپناه" تجلیل شد و این اقدام ارزشمند مدیرعامل این شرکت، مورد تحسین و تقدیر خبرنگاران قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.