البرز- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان این که این استان به لحاظ سرانه آموزشی جزء محروم ترین استان های کشور است گفت: برای پاسخ به نیازهای آموزشی سالانه باید ۴۰۰ کلاس درس جدید در البرز ایجاد شود.

البرز سالانه نیازمند احداث ۴۰۰ کلاس درس جدید است

به گزارش قدس آنلاین محمد دلاوریان با اشاره به افزایش ۷ برابری اعتبارات این بخش به نسبت گذشته ودر راستای محرومیت زدایی فضاهای آموزشی اظهار کرد: اداره کل نوسازی استان البرز توانسته در سال گذشته ۱۶ پروژه با بیش از ۱۵۰ کلاس درس را به پایان رسانده و تحویل آموزش و پرورش دهد.

وی با بیان این که هیچ پروژه ای در سطح استان مسکوت نمانده است گفت: در حال حاضر ۶۰ پروژه معادل ۸۰۰ کلاس درس در دست احداث بوده و ظرف یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری مسئولین استانی ترمز سرانه منفی کشیده شده و این نوید را می دهیم که ظرف دو سال آینده نه تنها عنوان محروم ترین استان به لحاظ سرانه آموزشی از کنار نام البرز برداشته می شود بلکه حرف بسیاری برای گفتن خواهیم داشت.

دلاوریان با اشاره به نرخ بالای مهاجرت به البرز گفت: البرز استانی مهاجرپذیر است و به همین دلیل سالانه برتعداد دانش آموزان نیز افزوده می شود به گونه ای که هرسال ۴۰۰ کلاس درس جدید و مجهز باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

دلاوریان ضمن اشاره به محرومیت نواحی ۲ و ۳ و ۴ کرج خاطرنشان کرد: در حالی که تراکم جمعیت در هر کلاس باید حدود ۳۰ نفر باشد اما هرکلاس از مدارس این نواحی ۴۵ دانش آموز را در خود جای می دهد.

وی تصریح کرد: آمار دانش آموزان در هریک از این نواحی با ۴ استان کشور برابر است که این نشان از جمعیت بالا و نیاز مبرم استان به فضای آموزشی دارد.

این مسئول در پایان با بیان این که تعادل سرانه فضای آموزشی بستگی به عوامل مختلفی دارد گفت: تمامی عوامل در کشور مرتبط با یکدیگر هستند برای مثال حوادث غیر مترقبه به مانند سیل اخیر قدرت پیش بینی را از ما سلب می کند چراکه بروز این دست اتفاقات ورود مهاجران بسیاری را به همراه خواهد داشت و ما موظف هستیم تا نیاز مدارس را جهت سرویس دهی هرچه بیشتر به دانش آموزان برطرف کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.