خراسان شمالی- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی از ثبت نام بیش از ۶۰ هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان استان در طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم خبر داد.

بیش از ۶۰ هزار نفر در طرح ملی حفظ جزء سی ثبت نام کرده اند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، علی شورزاده در جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم، ضمن گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر و همچنین لیالی قدر گفت: ما درقبال قرآن یک وظیفه شرعی و یک وظیفه قانونی داریم و بر حسب این دو وظیفه تمام تلاش  همت خود را برای تمهید اسباب و مقدمات اموزش عمومی قرآن و بویژه طرح ملی حفظ جزء سی معطوف کرده ایم .

وی تصریح کرد: پر واضح است که مهمترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه و بخصوص نوجوانان و جوانان ، ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و و اهل بیت  در سطح مدارس و جامعه است .

شورزاده در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش در زمینه اجرای نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم پرداخت و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار نفر از فرهنگیان و دانش آموزان در سامانه همگام در طرح ملی حفظ جزء سی ثبت نام کرده اند که پس از برگزاری آزمون و ارزیابی، تعدادی به عنوان برگزیده معرفی و از آنها تقدیر و تجلیل خواهد شد.ه جاری مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به  دارالقرآن های استان اختصاص داده شده است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.