۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 657954

مومنان شب های قدر را قدر بدانند

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه امام جمعه موقت شهر مقدس مشهد

مومنان علاوه بر رعایت و آداب  شب های قدر که نسبت به انجام آنها سفارش شده است باید به معنای واقعی، این شب را درک کرده و به اهمیت ان پی ببرند و به راحتی از این شب گذر نکنند.

افراد  باید علاوه بر درک این شب نسبت به اهمیت آن و اینکه سرنوشت و تقدیر انسان برای یک سال آینده در این شب تعیین می شود نیز اعتقاد راسخ داشته باشند و با شب زنده داری رابطه خودشان را با خداوند متعال حتی به صورت اندک برقرار کنند و فرصتی را فراهم نموده و  با خدا خلوت کنند. افراد در شب های قدر باید ذهن و فکر خودشان را از هرگونه تفکر مادی و دنیوی خالی کرده و از یاد و ذکر خدا پر کنند  که اگر یک لحظه توجه و ارتباط با خدا در این شب ها برای انسان ها ایجاد شود باعث دگرگونی و تحول عظیمی در آنها خواهد شد.

از طرفی شب قدر یک فرصت استثائی است و مومنان باید از ان به طور ویژه استفاده کنند، زیرا در این شب  علاوه بر پاک کردن پرونده اعمال از گناهان ، این فرصت فراهم است که اعمال نیک و ثواب انسان نیز چند برابر شود . باید توجه داشته باشیم که سرمایه انسان در زندگی دنیوی بر پایه دو عامل می باشد یکی خشنودی خداوند متعال و دیگری امرزش گناهان است که اگر انسان به این دو مورد دست پیدا کند برنده واقعی در زندگی دنیوی و مادی است که این فرصت در شب های قدر مهیا می باشد.

احیاداران و مومنان در شب های قدردر کنار خواست و تلاش برای آمرزش گناهان، همچنین از توجه و تعهد نسبت به انجام امور نیک و پسندیده مانند انفاق، صله رحم، دستگیری از محرومین بویژه در شرایط اقتصادی فعلی که در جامعه رخ داده است، حضور در جشن های گلریزان و کمک به ازادی افرادی که صرفا به دلیل مشکلات مالی در زندان ها زندگی خودشان را به دور از خانواده سپری می کنند  نیز توجه داشته باشند زیرا انجام یک کار خیر و ثواب در شب های قدر به اندازه هزاران ماه ثواب دارد . اما مهمتر از همه اینکه  انسان ها در این شب های قدر توجه داشته باشند که  حقی از کسی بر عهده انها نباشد ، زیرا حق الناس از جمله مواردی است که خداوند متعال نسبت به آن حساس بوده و صرفا خود فرد باید نسبت به جبران و اداء ان اقدام کند که اگر این جبران صورت نگیرد ممکن است انجام اعمال دیگر افراد در این شب ها موثر واقع نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.