البرز - رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج با اشاره به دستورالعمل وآئین نامه اجرایی مبارزه با پولشویی خواستار ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پولشویی شهرداری کرج شد.

شهرداری کرج گزارش اقدامات خود در حوزه "پولشویی" را ارائه دهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین خلیلی اردکانی صبح امروز یکشنبه در یکصد و چهل و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور به ابلاغ  آئین نامه اجرایی با پولشویی به شهرداری ها توسط دولت اشاره کرد و گفت: دولت به منظوره مبارزه با پولشویی تمهیدات لازم را فراهم کرده و برای اجرای قانون مبارزه با پولشویی دستور العملی را به شهرداری ها ابلاغ کرده است.

وی افزود: در شهریور ماه سال ۹۷ نیز سرپرست شهرداری این قانون را به نحوی برای اداره کل حقوقی ارسال نموده است که  تقاضا داریم ظرف مدت یک ماه از این تاریخ گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه شود.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج به ارائه اقدامات صورت گرفته در خصوص پولشویی اشاره کرد و بیان داشت: اقداماتی در مورد اطمینان از صحت و اصالت معاملات صورت گرفته به شورا ارائه شود.

وی اضافه کرد: در مورد شناسایی کامل و احراز هویت ارباب رجوع و یا مشخصات ذینفع واقعی و اقامتگاه قانونی و شناسایی اولیه شخص حقیقی و حقوقی صورت گرفته، نوع طراحی ساز و کار لازم جهت نظارت و کنترل فرآیندهای مبارزه با پولشویی (شامل فرآیندهای جمع آوری و تحلیل اطلاعات) و  چگونگی ارزیابی مستمر از میزان اجرایی آن در دستگاه بازرسی و نظارت از واحدهای تحت امر به منظور اطمینان از اجرای کامل قانون مبارزه با پولشویی مستندات لازم ارائه شود.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج  در پایان به وضعیت ساماندهی نرم افزارهای اطلاعاتی حاوی عملیات پولی و مالی و قراردادها و پیمان ها، خدمات شهری و امور حقوقی و قضایی، شهرسازی نیز اشاره کرد و افزود: دوره های آموزشی که در خصوص مباحث قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی در شهرداری برگزار شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.