قزوین_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مراسم شب قدر در بیش از ۱۷۳ امامزاده و بقعه متبرکه در قزوین برگزار می شود.

 مراسم شب قدر در  ۱۷۳ امامزاده و بقعه متبرکه  قزوین برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین بیان کرد: در ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در بیش از ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه استان در حال اجراست که یکی از برنامه های این طرح برگزاری مراسم شب قدر است.

وی ادامه داد: برنامه ویژه شب قدر سال جاری در بیش از ۱۷۳ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود و برنامه شب قدر امامزادگان امسال نیز، به صورت زنده و گزیده ای از شبکه های استانی، ملی و برون مرزی نیز پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: شب نوزدهم اوّل شبهای قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن نمی رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب تقدیر امور سال می شود و ملائکه و روح که اعظم ملائکه است در آن شب به اذن پروردگار به زمین نازل می شوند و به خدمت امام زمان علیه السلام مشرّف می شوند و آنچه برای هرکس مقدّر شده است بر امام زمان علیه السلام عرض می کنند که اعمال این شب در امامزادگان به همراه سخنرانی و مداحی سرایی برگزار می شود.

مجیدی گفت: در شب ۲۱ ماه رمضان که شب شهادت حضرت علی (ع) است علاوه بر موارد فوق ویژه برنامه سوگواری آن حضرت نیز برگزار می شود.

وی ادامه داد: بزرگترین محفل انس با قرآن کریم امسال در شب ۲۳ ماه رمضان در امامزادگان برپا می شود که در این محفل سه سوره از قرآن کریم شامل عنکبوت، روم و دخان که تلاوت آن در شب ۲۳ ماه رمضان توصیه و تأکید شده است به صورت ترتیل خوانی قرائت خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: همچنین برنامه مناجات خوانی در امامزادگان به صورت جدی دنبال می شود که در ۸۰ امامزاده امسال این طرح را در قالب تلاوت دعای ابوحمزه ثمالی، دعای افتتاح و مناجات خوانی تا سحر اجرا خواهد شد.

مجیدی یادآور شد: یکی از مراسم های شاخص شب قدر در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می شود که با هماهنگی های صورت گرفته مراسم شب قدر در جوار آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به صورت زنده و گزیده از شبکه های سراسری معارف و شما پخش می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.