عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس با افزایش تعداد نمایندگان شهر مقدس مشهد برای مجلس که به صورت ۵+۱ باشند ، مخالفت کرد.

مخالفت مجلس با افزایش نمایندگان در استان خراسان رضوی

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان برخی استان ها از جمله ، استان خراسان رضوی مخالفت کرد.

وی تصریح کرد: در طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی برای افزایش تعداد نمایندگان برخی استان ها از جمله استان خراسان رضوی قرار بود سهمیه نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی به ۲۱ نفر افزایش پیدا کند، به طوری که در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی یک نماینده به حوزه مشهد، یک نماینده به حوزه تایباد و تربت جام و یک نماینده نیزدر حال بررسی  برای حوزه های انتخابیه دیگر استان اضافه شوند که با کلیات این طرح در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی  با ۹۸ رای موافق، ۱۵۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع، مخالفت صورت گرفت و رد شد.

نماینده تایباد و تربت جام افزود: اگر لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوی دولت به مجلس ارائه شود این موضوع مجددا در دستور کارمجلس قرار خواهد گرفت و در غیر این صورت نمی توان در این زمینه اقدامی کرد.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: انتخابات هیئت رئیسه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی  در مجلس دهم و برای سال چهارم نیز در هفته آخر خردادماه  برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.