معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: ۱۸۵ پروژه در خراسان رضوی به صورت نیمه‌تمام است که باید به بخش‌های خصوصی واگذار شود، اما مشکلاتی مانند نرخ بالا، مقاومت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از جمله مشکلاتی است که باید رفع شود.

۱۸۵ طرح نیمه تمام خراسان رضوی با مقاومت دستگاه‌های اجرایی مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، بابک دین پرست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در محل دفتر استاندار اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ بیش از ۳۷ هزار واحد تولیدی موفق به جذب حدود ۲۵ هزار میلیارد شدند.
 
وی افزود: بیکاری در سال ۹۷ به رقم ۱۲ درصد رسید که خراسان رضوی در سال گذشته در آمار خود ۰.۵ درصد کاهش داشته است. با وجود کاهش نرخ بیکاری در خراسان رضوی، این استان یک واحد در جذب مشارکت اقتصادی ناموفق بوده است که امیدواریم با بررسی‌ها و کارهای کارشناسی این نرخ افزایش پیدا کند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بیان کرد: بیشترین کاهش نرخ بیکاری در استان‌های کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، سیستان و بلوچستان و همدان بوده که همدان کمترین میزان بیکاری را دارد. نرخ مشکارکت اقتصادی نیز از دیگر ملاک‌های مورد توجه است. در سال ۹۶ حدود ۴۰ درصد و در سال ۹۷ این رقم به ۴۴ درصد افزایش داشته است.  
 
دین‌پرست خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی، در سطح کلان کشوری ۱۵ میلیارد دلار بوده که خراسان رضوی بیشترین طرح‌های سرمایه‌گذاری را با ۳۷ طرح و ارزش مالی ۱۵۷ میلیون یورو داشته است.
 
وی اضافه کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بخش مهمی است که سبب تبادل نظر دولت و بخش خصوصی می‌شود و از توان بالایی برخوردار است زیرا قانون دارد و دولت نیز موکلف است تا یک ماه مصوبات این شورا را تعیین و تکلیف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور عنوان کرد: در خراسان رضوی ۷۵ واحد نزدیک به مرحله مشکل با ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد و ۱۰ واحد تولیدی نیز با ۲ هزار نفر اشتغال به مرحله بحران رسیده‌اند که باید برای جلوگیری از تعطیلی آنان کاری انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.