با نصب تابلوهای جدید سرعت در محور کاشمر به خلیل‌آباد، حداکثر سرعت مجاز در این بزرگراه از ۱۱۰ به ۸۵ کیلومتر کاهش یافت.

سرعت مجاز در محور کاشمر به خلیل‌آباد ۲۵ کیلومتر کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، بزرگراه ۱۵ کیلومتری شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) که شهر کاشمر را به شهر خلیل‌آباد متصل می‌کند در دهه ۸۰ احداث‌ شده است که حداکثر سرعت در این جاده بین‌شهری ۱۱۰ کیلومتر تعیین‌ شده بود.

اما اخیراً و در هفته گذشته با نصب تابلوهای سبز رنگ جدیدی حداکثر سرعت در این محور در روز به ۹۵ کیلومتر و در شب ۸۵ کیلومتر در ساعت تعیین‌ شده است.

سرپرست پلیس‌راه کاشمر با اشاره به اینکه بر اساس تعریف بزرگراه، جاده کاشمر به خلیل‌آباد دارای استانداردهای لازم در این زمینه نیست، گفت: بزرگراه معبری محصور شده از دو طرف و حداقل دارای دو خط اتومبیل‌رو است که ورود و خروج به آن از طریق تقاطع‌های غیر همسطح انجام می‌شود.

رحمت اسدی با بیان اینکه جاده کاشمر به خلیل‌آباد یک جاده معمولی است، یادآور شد: با توجه به تعدد انشعابات فرعی و اصلی، واقع‌شدن اراضی کشاورزی در دو طرف این جاده و به‌تبع آن تردد روستاییان و کشاورزان، شاهد بروز سوانح رانندگی ناشی از سرعت‌ بالا در این محور بودیم.

وی با تأکید بر اینکه اعمال این کاهش سرعت بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان و استان اجرایی شده است، عنوان کرد: بر این اساس سرعت ۱۱۰ کیلومتری بر ساعت در این جاده در روزبه ۹۵ کیلومتر و در شب به ۸۵ کیلومتر رسیده است.

سرپرست پلیس‌راه کاشمر با بیان اینکه به هر میزان سرعت بیشتر باشد، شدت تصادفات افزایش می‌یابد، افزود: یکی از دلایل اصلی در اعمال کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها، جلوگیری از شدت تصادفات است.

 اسدی با اشاره به اینکه با حضور مستمر گشت‌های پلیس‌راه در این محور، تردد خودروها و رعایت سرعت مجاز کنترل می‌شود از رانندگان خواست تا با سرعت مجاز تعیین‌ شده تردد کنند تا شاهد بروز سوانح رانندگی نباشیم.

گفتنی است؛ سال گذشته نیز بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، محور ۵۵ کیلومتری کاشمر به سه‌راهی شادمهر که به‌دلیل تصادفات دلخراش رانندگی به‌گذرگاه خونین شهرت یافته است سرعت مجاز در روز از ۹۵ کیلومتر به ۸۵ کیلومتر و در شب از ۸۵ کیلومتر به ۷۵ کیلومتر کاهش‌یافته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.