نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد، تلاش می‌کنیم قبل از پایان مهلت قانونی در روز چهارشنبه دولت جدید تشکیل شود تا از برگزاری یک انتخابات پرهزینه دیگر جلوگیری شود.

بحران تشکیل دولت | وعده نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید ظرف 48 ساعت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کرد که تلاش می‌کند ظرف ۴۸ ساعت باقیمانده از مهلت قانونی، کابینه خود را تشکیل دهد.  

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تلاشهای بسیار سنگینی برای معرفی کابینه در جریان است.  

نتانیاهو در این زمینه گفت: «شما در ۴۸ ساعت کارهای زیادی میتوانید انجام دهید. هیچ دلیلی در جهان وجود ندارد تا دولت را شش ماه دیگر فلج کنیم و میلیاردها دلار خرج انتخابات کنیم.»

با این حال نخست وزیر رژیم صهیونیستی تایید کرد که هنوز نتوانسته «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتنا» را برای توافق درباره چینش کابینه متقاعد کند.  

بیانیه نتانیاهو ساعاتی پس از رای کنست (پارلمان) این رژیم برای انحلال خود و گمانه‌زنیها برای برگزاری انتخابات زودهنگام دوماه بعد از برگزاری انتخابات ماه آوریل منتشر شد.  

براساس گزارش شینهوا، قبل از انتشار این بیانیه نتانیاهو با لیبرمن دیدار و رایزنی کرده بود اما این دیدار نیز بدون نتیجه پایان یافته بود.  

نتانیاهو از زمانی که مامور تشکیل کابینه شد ۲۸ روز فرصت داشت تا کابینه خود را معرفی کند اما بدلیل عدم موفقیت در این زمینه ۲ هفته دیگر این مهلت تمدید شد که تا روز چهارشنبه هفته جاری به پایان خواهد رسید.  

ائتلاف راست اسرائیل به رهبری نتانیاهو موفق شد در انتخابات اخیر ۶۵ کرسی پارلمان این رژیم را تصاحب کند اما نتانیاهو بدون کسب رضایت حزب اسرائیل بیتنا که پنج کرسی در اختیار دارد قادر نیست دولت تشکیل دهد.

لیبرمن که پیش از این وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود دارای اختلافات عمیقی با نتانیاهو به ویژه در زمینه مساله غزه و مسائل مرتبط با ارتش است.  

کنست رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در نخستین گام برای برگزاری انتخابات زودهنگام به انحلال خود رای داد. در رای‌گیری انجام شده ۶۵ نفر به انحلال کنست رای مثبت داده و ۴۳ نفر با آن مخالفت کردند.

پیش از این به دلیل احتمال پایین تشکیل کابینه در فرصت باقیمانده، زمان برگزاری انتخابات زودتر از موعد این رژیم مشخص شده بود.  

در صورتی که نتانیاهو نتواند تا روز چهارشنبه کابینه ائتلافی خود را تشکیل دهد، انتخابات مجدد در تاریخ سوم سپتامبر برای گزینش نمایندگان بیست‌ودومین دوره کنست و هموار شدن راه برای تشکیل کابینه جدید برگزار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.