استون ویلا در فینال ‌پلی‌آف رقابتهای چمپیونشیپ انگلیس موفق شد با غلبه بر دربی کانتی به لیگ برتر صعود کند اما اختلاف دو اسطوره چلسی یکی از جذاب‌ترین نکات این بازی بود.

استون‌ویلا و داستان یک صعود سه هزار میلیاردی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، دو تیم استون‌ ویلا و دربی کانتی در فینال پلی‌آف رقابتهای چمپیونشیپ انگلیس در حالی به دیدار هم رفتند که هدایت هر دو تیم بر عهده دو نفر بود که سابقه فعالیت در چلسی را داشته‌اند. در ادامه به برخی از نکات جذاب این فینال می‌پردازیم.

مصاف دو لشگر از چلسی به رهبری تری و لمپارد

جان تری و تامی آبراهام در استون‌ویلا از چلسی به این تیم کوچ کرده‌اند و لمپارد، سرمربی دربی هم با خود چهره‌های مثل موریس، مونت، توموری و کول را به این تیم برده تا در هدایت دربی کانتی یاری‌اش دهند. جدال دو لشکر از اهالی چلسی در فینال پلی‌آف چمپیونشیب.

در نهایت استون‌ویلا بود که موفق شد در این دیدار حساس دربی را ۲-۱ شکست داده و به لیگ برتر راه یابد. در واقع جان تری موفق شد مچ لمپارد، هم‌تیمی و رفیق سابقش را بخواباند و ویلا، این تیم ریشه‌دار انگلیسی را بار دیگر به لیگ برتر برگرداند. تیمی که شاهزاده بریتانیا، پرنس ویلیام، از هواداران پر و پا قرصش به شمار می‌آید.

جان تری، اسطوره چلسی در کنار زمین حضور داشت و به دین اسمیت، سرمربی استون ویلا کمک می‌کرد تا نگذارد هم‌تیمی سابقش لمپارد با دربی به لیگ برتر صعود کند. تامی آبراهام، مهاجمی که به عنوان بازیکن قرضی از چلسی به استون‌ ویلا منتقل شده هم در خط حمله ویلا بارها و بارها روی دروازه شاگردان لمپارد خطرساز شد.

لمپارد در انگلیس به علاقه و وفاداری به رنگ آبی، رنگ باشگاه بزرگ شهر لندن معروف است ولی دیروز یا او می‌توانست با تیمش دربی کانتی به لیگ برتر صعود کند یا دوست و هم‌بازی قدیمی‌اش جان تری و دیگر اهالی چلسی در استون‌ویلا. لمپارد هم به تنهایی به دربی نرفته و از تیم سابقش چند نفر را به ویلا پارک منتقل کرده که اشلی کول، میسون ماونت و فیکایو توموری بوده‌اند. علاوه بر اینها، جودی موریس، مربی جوانان بسیار موفق چلسی هم در این فصل در دربی کانتی دستیار لمپارد بوده است.

کفش‌های پاره‌ای که برای ویلا شانس آورد

باورهای خرافاتی در دنیای فوتبال همیشه وجود داشته و بسیاری از اهالی این دنیا بی سر و صدا معتقد به بعضی باورهای خرافی بوده و بعضاً برای موفقیت‌شان به آنها عمل کرده‌اند. البته این باورهای خرافی در فوتبال معمولاً بی‌ضرر بوده و گاهی بعدی جذاب به این بازی اضافه کرده‌اند. یکی از اتفاقات جالب بازی دیروز استون ویلا و دربی کانتی کفش‌های پاره جک گرلیش ستاره استون ویلا بود که از دید عکاسها مخفی نماند.

جک گرلیش، ستاره استون ویلا کفش‌هایی به پا کرده بود که قدیمی و حتی پاره بودند. وقتی عکاسها تصویر کفش پاره گرلیش را شکار کردند کسی نمی توانست حدس بزند چرا یکی از بازیکنان دو تیم حاضر در فینال پلی‌آف چمپیونشیپ باید با چنین کفشی بازی کند اما بعد از بازی مشخص شد که گرلیش معتقد است این کفش در دوران فوتبالی او برایش خوش‌شانس بوده و به همین خاطر در این بازی حساس برای تیمش آن را به پا کرده است.

گرلیش سختی بازی با این کفش پاره را به جان خرید ولی در نهایت بخت هم با او یار بود و استون ویلا صعود کرد تا احتمالا اعتقاد او به کفش خوش‌شانسش را افزایش دهد. کفش سفیدرنگ پاره جک گرلیش مسلماً از این به بعد در گنجه مخصوص جک در منزلش جایگاه والاتری پیدا خواهد کرد!

سود مالی صعود به لیگ برتر: سه هزار میلیارد تومان!

شاید فینال پلی‌آف رقابتهای چمپیونشیپ انگلیس، مشهورترین یا با پرستیژترین رقابت دنیای فوتبال نباشد ولی بدون شک پرسودترین مسابقه فوتبال دنیا است.

بر اساس یک برآورد مالی که توسط یک شرکت معتبر ارزش‌یابی و حسابرسی مالی انجام شده، برنده دیدار فینال پلی‌آف چمپیونشیب یعنی استون‌ویلا به دلیل پیروزی در این مسابقه ۲۱۵ میلیون دلار سود کرده. این سود نتیجه درآمد استون‌ویلا از حق پخش تلویزیونی و درآمدهای تبلیغاتی است که این تیم در سه فصل آینده به دست خواهد آورد. اگر استون ویلا در اولین فصل حضورش در لیگ برتر بلافاصله به چمپیونشیب سقوط نکند این مبلغ به ۳۱۸ میلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

فینال پلی‌آف رقابتهای چمپیونشیپ مسابقه‌ای است که در پایان هر فصل این لیگ برگزار شده و تکلیف سومین تیم صعودکننده به لیگ برتر انگلیس را مشخص می‌کند.

دو تیمی که در پایان فصل چمپیونشیبپ، لیگ دسته دوم فوتبال انگلیس، رتبه‌های اول و دوم جدول را به خود اختصاص دهند مستقیماً به لیگ برتر صعود خواهند کرد اما تیمهایی که در این جدول رتبه‌های سوم تا ششم را به خود اختصاص دهند برای بدست آوردن سومین و آخرین سهمیه باقی مانده به مصاف هم می‌روند.

برنده این رقابت که در فینال پلی‌آف مشخص می‌شود با صعود به لیگ برتر از سود مالی هنگفتی برخوردار خواهد شد اما تیم بازنده باید یک فصل دیگر در چمپیونشیب به تلاش ادامه دهد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.