هواشناسی خراسان رضوی از احتمال ایجاد آبگرفتگی، رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان تا خبر داد.

افزایش حجم بارش‌ها از امروز تا روزهای ابتدایی هفته آینده
به گزارش قدس آنلاین، پیرو اطلاعیه شماره ۱۱ مورخ ۹۸/۰۳/۰۵، هواشناسی خراسان رضوی و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر تقویت و افزایش حجم بارش‌ها از امروز تا روزهای ابتدایی هفته آینده در سطح استان است.
بر این اساس در برخی از نقاط به‌ویژه در نیمه شمالی و غربی استان احتمال ایجاد آب‌گرفتگی، رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به علت وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق و بارش تگرگ وجود دارد. ضمنا وزش باد طی این مدت در سطح استان مخصوصاً نوار شرقی شدید در برخی ساعات همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
طبق مدل‌های پیش‌یابی در این فاصله زمانی بیشترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، کلات، جغتای، چناران، جوین، شمال سبزوار، فریمان، تربت حیدریه، کوهسرخ، بردسکن، کاشمر، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد و برخی از نقاط  مشهد پیش‌بینی شده‌است.
طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۱ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بردسکن با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت و بیشترین میزان بارش از شهرستان کاشمر ۱/۲ میلی‌متر گزارش شده‌است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.