وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو معتقد است که تمام نیروهای نظامی خارجی برای کمک به عادی شدن شرایط در افغانستان، باید از این کشور خارج شوند.

لاوروف: تمام نیروهای خارجی باید از افغانستان خارج شوند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در نشست مسکو که با حضور سیاستمداران افغانستان و هیات طالبان برگزار شد، گفت: مسکو معتقد است که تمام نیروهای نظامی خارجی برای کمک به عادی شدن شرایط در افغانستان، باید از این کشور خارج شوند.

وی با اشاره به نشست میان سیاستمداران افغان و طالبان افزود: نزاع در این کشور آسیای جنوبی که دهه‌ها به‌طول انجامیده است، راه حل نظامی ندارد. تنها راه ممکن برای حل این مناقشه و رسیدن به صلح راه‌های دیپلماتیک و سیاسی است.

لاوروف ادامه داد: ما از عقب نشینی تمامی نیروهای خارجی از افغانستان حمایت می‌کنیم و از تمام طرف‌های افغانستانی می‌خواهیم مذاکرات را هرچه سریعتر، با شرکت بازه گسترده‌ای از نیروهای سیاسی و اجتماعی آغاز کنند.

این دیپلمات روس همچنین بر تعهد مسکو بر حفظ یک افغانستان متحد و یکپارچه تاکید کرد.

به گزارش فارس، نشست مسکو با حضور هیاتی از سیاستمداران افغانستان به رهبری «حامد کرزی» رییس‌جمهور پیشین افغانستان و گروهی 14 نفره با حضور «ملاعبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان امروز در روسیه برگزار شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.