برخی منابع آگاه از تلاش دولت جدید هند برای ازسرگیری واردات نفت از ایران خبر می‌دهند.

دولت هند به دنبال ازسرگیری واردات نفت از ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دولت جدید هند قصد دارد گفتگوهایی را با ایران در سریعترین زمان ممکن به منظور از سرگیری واردات نفت و پرداخت بهای آن با ارز هند (روپیه) به انجام برساند.

پایگاه هندی پرینت به نقل از دو منبع دولتی نوشت: هفته ها پس از آنکه هند واردات نفت از ایران را متوقف کرد، دولت «نارندرا مودی» تمایل دارد واردات نفت از ایران از سر گرفته و بهای آن را برای اجتناب از تحریم‌های آمریکا با روپیه (واحد پول هند) بپردازد.

این منابع همچنین به پایگاه هندی پرینت گفتند: دولت نارندرا مودی که در انتخابات لوک سبها (مجلس سفلای پارلمان هند) با مأموریت بزرگتری بازگشته است، تصمیم دارد بزودی گفتگوها با ایران را برای بررسی گام‌هایی که اجازه ازسرگیری واردات نفت  را به این کشور می دهد، آغاز کند.

یک مقام دولتی هند که نخواست نامش فاش شود به پایگاه خبری پرینت گفت: دولت تمایلی به تحریم‌ها ندارد، بلکه مایل است واردات را از سر بگیرد.

طبق اعلام این مقام دولتی هند، احتمالا از بانک پاسارگاد ایران که موفق شده موافقت بانک مرکزی هند را برای افتتاح شعبه‌ای در بمبئی کسب کند، برای پرداخت بهای نفت استفاده خواهد شد.

وی همچنین گفت: پرداخت‌ها می تواند در این بانک ایرانی سپرده گذاری شود و مقامات ایران تصمیم خواهند گرفت چگونه از این پول استفاده کنند.

گفتنی است دولت هند واردات نفت از ایران را در دوم ماه مه (ابتدای ماه جاری میلادی) و پس از به پایان رسیدن معافیت شش ماه نفتی آمریکا، متوقف کرد.

همچنین شایان ذکر است پس از کسب آنکه حزب نارندرا مودی که «بهاراتیا جاناتای» نام دارد موفق شد، اکثریت کرسی‌های پارلمان را کسب کند، مودی برای یک دوره پنج ساله دیگر به نخست وزیری هند رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.