مدیر اجرایی بیمه زندگی باران در در پنجاه و پنجمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» از عرضه محصول جدیدی توسط خبر داد.

پذیره‌نویسی سهام «بیمه زندگی باران» در فرابورس

به گزارش قدس آنلاین، فرابورس ایران صبح روز جاریدر پنجاه و پنجمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» میزبان یک شرکت بیمه‌ای بود. در این نشست که به مناسب پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار شرکت «بیمه زندگی باران» برگزار شد، مدیر اجرایی بیمه زندگی باران از عرضه محصول جدیدی توسط این شرکت خبر داده و اظهار کرد: بیمه زندگی باران به موازات عرضه انواع بیمه‌های زندگی، بیمه عمری را با تمرکز بر حیات بیمه‌گذار به بازار عرضه می‌کند.

علیرضا هادی ادامه داد: نرخ فنی این طرح همان مصوب شورای عالی بیمه معادل ۱۶ درصد است که در پایان مشمول سود مشارکت در منافع نیز می‌شود.

مدیر اجرایی بیمه زندگی باران تاکید کرد: مزیت ویژه این طرح بیمه‌ای، پرداخت روزانه، هفتگی و ماهانه حق بیمه است، به این ترتیب بیمه‌گذار می‌تواند اقساط حق بیمه را به صورت روزانه و هفتگی پرداخت کند. برای این پرداخت‌ها نیز به صورت روزشمار سود محاسبه می‌شود.

وی ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در ایران را ۰.۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: این عدد در دنیا ۳.۳ درصد است.

هادی میانگین رشد حق بیمه در دوره زمانی سال‌های ۹۰ تا ۹۶ بیمه‌های زندگی کشور را ۴۳ درصد عنوان کرد و گفت: چنانچه همین روند طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ ادامه پیدا کند، قابل پیش‌بینی است که در انتهای دوره حق بیمه تولیدی بیمه‌های زندگی به ۱۹۶ هزار میلیارد ریال افزایش یابد و سهم این رشته بیمه‌ای از کل پرتفوی صنعت به ۲۲ درصد برسد.

مدیر اجرایی بیمه زندگی باران در ادامه از ارایه بیمه‌های تکمیلی به صندوق‌های بازنشستگی خبر داد و گفت: بیمه زندگی باران برای ورود به دنیای صندوق‌ها و تکمیل سرمایه بازنشستگان و مستمری‌بگیران برنامه و محصولات خاصی دارد.

لازم به ذکر است این شرکت بیمه در ۵ اردیبهشت سال گذشته موافقت اصولی خود را از بیمه مرکزی دریافت کرد و در ۲۷ اسفند ماه سال گذشته مجوز پذیره نویسی خود را از سازمان بورس اوراق بهادار گرفته است.

سرمایه اولیه شرکت ۱۲۰ میلیارد تومان است که این سرمایه به ۱۲۰۰ میلیون سهم عادی ۱۰۰ تومانی تقسیم شده است. همچنین سرمایه اولیه شرکت که توسط موسسین تعهد شده ۴۸ میلیارد تومان است که این مبلغ معادل ۴۰ درصد کل سرمایه شرکت است از این مقدار سرمایه تعهد شده مؤسسان ۵۰ درصد یعنی ۲۴ میلیون تومان را پرداخته‌اند.

سرمایه اولیه قابل تعهد در پذیره نویسی ۷۲ میلیارد تومان معادل ۶۰ درصد کل سرمایه شرکت است. سرمایه اولیه قابل تأمین در پذیره نویسی نصف سهام تعهد شده توسط پذیره نویسان یعنی ۵۰ تومان به ازای هر سهم به صورت نقدی در زمان پرداخت می‌شود ۵۰ درصد مابقی ارزش اسمی هر سهم در تعهد پذیره نویسان خواهد بود که حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ ثبت شرکت وصول خواهد شد.

در این پذیره نویسی اشخاص حقیقی حداقل ۱۰ هزار سهم و حداکثر ۱۰۰ هزار سهم می‌توانند پذیره نویسی کنند اما اشخاص حقوقی حداقل ۱۰ هزار سهم و حداکثر ۱۰ میلیون سهم می‌توانند ثبت سفارش کنند.

بر اساس اطلاعیه جدید فرابورس ایران، به استناد درخواست شرکت بیمه زندگی باران (سهامی عام در شرف تاسیس) و موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، مهلت پذیره‌نویسی سهام در دست انتشر شرکت بیمه زندگی باران به مدت ۳۰ روز و تا روز کاری چهارشنبه ۵ تیر ۹۸ تمدید شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.