وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ارتباط بسیار ضعیف این وزارتخانه با رسانه‌ها گفت: انتشار اخبار ناقص از مصاحبه‌ام در خصوص کلیپ‌های مدارس برداشت‌هایی اشتباهی را به همراه داشت.

 بطحایی: ارتباط آموزش وپرورش با رسانه‌ها بسیار ضعیف است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سید محمد بطحایی در نشست با مدیران رسانه در مدرسه دارالفنون تهران با تسلیت ایام سوگواری امیرمومنان حضرت علی (ع) و گرامیداشت ایام لیالی قدر و با تقدیر از حضور مدیران رسانه اظهار کرد: دفاع از سرمایه و پایگاه اجتماعی آموزش و پرورش از اولویت‌هایم است لذا طبیعی است در برابر هر تهدیدی به کیان نظام تعلیم و تربیت عکس العمل نشان دهم.

انتشار اخبار ناقص از مصاحبه‌ام درباره کلیپ‌های منتشر شده

وی افزود: انتشار اخبار ناقص از مصاحبه‌ام درخصوص پخش کلیپ‌های منتشر شده در فضای مجازی، برداشت‌های اشتباهی از سخنانم را به همراه داشت ، برای همین انتظار میرفت رسانه‌ها بدون حذف ابتدا و انتهای عرایضم، آن را به طور کامل اطلاع رسانی می‌کردند.

تهیه فیلم پنهانی از مدارس دخترانه تخلف است

وی ادامه داد: در آن مصاحبه عنوان کردم اینکه پنهانی از مدرسه‌ دخترانه فیلم می‌گیرند و در فضای مجازی پخش می‌کنند، نوعی تخلف است که در تهیه و پخش کلیپ صورت گرفته لذا باید موضوع توسط پلیس فتا پیگیری شود اما متاسفانه برخی رسانه ‌ها سهوا یا عمدا موضوع را طور دیگری انعکاس دادند.

بخشی از مشکلات موجود ناشی از عملکرد رسانه‌ها

بطحایی گفت: بخشی از مشکلات موجود ناشی از عملکرد برخی رسانه‌ها است و بخش دیگر نیز به خود آموزش و پرورش باز می‌گردد.

 وی گفت: آموزش و پرورش نیازمند دو نوع تحول است، یکی تحول در بطن تعلیم و تربیت و دیگری تحول در سیستم مدیریتی؛ امروزه یادگیری در مدارس توام با لذت نیست و یادگیری بدون لذت، یادگیری محسوب نمی‌شود و این مشکلی است که نیازمند تحول است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مدرسه‌ای که دانش‌آموزان از تعطیلی آن خوشحال می‌شوند، مدرسه مطلوب نیست و اگر این رویه ادامه دارد به این معنی است که هنوز تحولی در مدارس صورت نگرفته است.

مواردی را آموزش می‌دهیم که نقشی در زندگی آینده دانش‌آموز ندارد

وی خاطرنشان کرد: پله اول تحول، تغییر در محتوا است؛ در مدرسه به بچه‌ها چیزهایی را یاد داده و بابتش به دانش آموز امتیاز می‌دهیم که نقشی در زندگی آینده آنها ندارند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بچه‌ها در مدرسه باید صبوری کردن، تعامل، کمک به نیازمند و سایر اخلاقیات را بیاموزند نه که صرفا فرمول‌های فیزیک را یاد بگیرند، زیرا این فرمول‌ها را می‌تواند در دانشگاه بیاموزد و ابتدا باید شخصیت او در مدرسه ساخته شود.

تغییر وضعیت فعلی بسیار مشکل است

وی افزود: دانش آموزان باید در مدرسه، زندگی کردن را یاد بگیرند اما تغییر وضعیت فعلی بسیار مشکل است و با مقاومت بسیار بالا همراه است بنابراین ابتدا باید محتوای کتاب‌ها تغییر کند.

بطحایی در ادامه تصریح کرد: دانش‌آموز قبل از ورود به مدرسه کاملا آزاد بوده و در بدو ورود به مدرسه آزادی عمل او به شدت محدود می‌شود و  باید طبق قوانین مدرسه رفتار کند.

وی افزود: دومین پله تحول، تغییر در سیستم مدیریت آموزش وپرورش است لذا اگر مدیر مدرسه، توانمند باشد خیلی از مشکلات قابل حل است.

ارتباط آموزش و پرورش با رسانه‌ها بسیار ضعیف است

بطحایی سپس بر نقش مثبت و موثر رسانه‌ها در آموزش وپرورش تاکید و اظهار کرد: ارتباط آموزش وپرورش  با رسانه‌ها بسیار ضعیف است، رسانه چشم بیرونی آموزش و پرورش در جامعه است و می‌تواند نقش مهمی در تشخیص و اصلاح نقایص تعلیم و تربیت داشته باشند.

وی با اشاره بر ضرورت تقویت مدارس دولتی گفت: آموزش و پرورش نباید در آموزش عمومی، بچه‌ها را طبقه‌بندی کند زیرا این موضوع خروجی خوبی نخواهد داشت.

بطحایی افزود: برای ایجاد تحول در نظام تعلیم وتربیت به همراهی همه مردم و رسانه‌ها نیاز داریم چرا که جامعه باید خواهان تحول باشد؛ بسیاری از مشکلات را خود ما به وجود آوردیم و به عنوان مثال نباید کتاب‌ها به گونه‌ای تالیف شود که به کتب کمک درسی نیاز پیدا کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.