به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه موقت تهران گفت: خدایی که ۴۰ سال انقلاب را حفظ کرد هم اینک نیز آن را حفظ خواهد کرد و ایمان این ملت و امید آنان به پروردگار، توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

خدایی که ۴۰ سال انقلاب را حفظ کرد باز هم حفظ خواهد کرد

آیت الله سید احمد خاتمی سه شنبه شب در سخنرانی پیش از آئین احیا شب قدر در صحن جامع رضوی حرم امام رضا (ع) در مشهد گفت: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشت و دشمنان در اوج شیطنت خود قرار دارند و اینکه در ورای همه تحلیل‌ها چه اتفاقی رخ خواهد داد مشخص نیست اما ملت ایران ایمان به خدای سبب ساز و سبب سوز دارند.

وی ادامه داد: شب احیا، شب توحید و خداباوری و بازگو کردن اعتقادات است و بالاترین سرمایه آحاد مردم، همین توحید است.

عضو مجلس خیرگان رهبری گفت: بهترین ساعات هر روز، سحر است و هر یک از اولیای دین که درخواستش از خداوند مورد قبول واقع شد، دعایش در هنگام سحر به خصوص شب بیست و سوم ماه رمضان انجام گرفت.

خاتمی افزود: بهترین ماه‌های سال قمری، رجب، شعبان و رمضان است، قلب شبهای رمضان، قدر و بهترین شب قدر، سومین شب آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن در شب قدر نازل شده است، شب قدری که همه امور حکمت آمیز بشر در آن رقم می‌خورد و سرنوشت یک سال فرد در آن مشخص می‌شود.

خاتمی افزود: در این شب هزاران دل عاشق و خداجوی همراه با دنیایی از حاجات و امید در حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند، اما در کنار مشکلات شخصی، همگان نظام اسلامی را پاره تن خود و مشکلاتش را از آن خود می‌دانند و یقیناً جواب درخواست‌های خود را از خداوند می‌گیرند.

وی اظهار کرد: علما توصیه کرده اند که در شب ۲۳ ماه رمضان تا سحر بیدار باشیم، این بیداری هدفمند است و در این ظرف بیداری، دو عنصر اصلی شبهای احیا یعنی توحید و ولایت پذیری و عشق به خدا و اولیای دین باید مد نظر باشد.

مراسم شعرخوانی، قرائت دعای جوشن کبیر، احیا و قرآن بر سر گذاشتن و برپایی بزرگترین محفل انس با قرآن کریم در حرم مطهر رضوی از سایر برنامه‌های شب بیست و سوم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.