همدان - رئیس اداره تحقیقات و بهره وری شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان گفت: طرح جامع پایش نیترات و آرسنیک منابع آب شرب استان در دست انجام است.

طرح جامع پایش نیترات منابع آب شرب استان در دست انجام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان؛ الهام شهبازی ضمن اشاره به طرح های تحقیقاتی انجام شده توسط اداره تحقیقات و بهره وری شرکت آبفاراستان؛ اظهار داشت: در سالی که گذشت دو طرح توسط این اداره به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه بخشی از عملکرد اداره تحقیقات و بهره وری مرتبط با طرح های تحقیقاتی است؛ عنوان کرد: سال گذشته دو طرح با عناوین”بررسی فنی و اقتصادی عوامل موثر بر قیمت های تمام شده آب و مدل سازی به روش های دینامیک سیستم توسط نرم افزار vensim” و “مدل سازی کمی و کیفی منابع آب شرب روستایی بخش جوکار و مجتمع خماجین” به انجام رسید.

شهبازی با اذعان به اینکه در سال جاری نیز مجموعا ۶ طرح تحقیقاتی در دست انجام می باشد؛اظهارداشت:از جمله طرح های مذکور می توان به طرح” ارزیابی منابع آب و تهیه نقشه کیفیت آب شرب روستاهای شهرستان نهاوند”، بررسی استقرار نظام مدیریت عملکرد بر اساس روش ارزیابی متوازن(BSC) و طرح “مدیریت شبکه توزیع آب با استفاده از الگوریتم تصمیم گیری نروفازی” اشاره کرد.

وی افزود:همچنین در سال جاری “طراحی دستگاه کلریناتور خطی”، “طرح جامع پایش نیترات و آرسنیک منابع آب شرب استان همدان” و “بررسی مزایا و معایب استفاده از سیستم های الکترولیز نمک طعام(NEC) در گندزدایی آب آشامیدنی در جهت تغییر پارامترهای شیمیایی و تاثیرآن برکیفیت تصفیه شده و سلامتی عمومی” از دیگر طرح های در دست انجام می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.