یزد - رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت : ۷ تیم اجتماع محور در زمینه آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد در شهرستان اردکان فعالیت دارند .

۷ تیم اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در شهرستان فعالیت دارند

حمیدرضا پایدارفردر گفتگو با خبرنگارقدس آنلاین اظهارداشت: استفاده از ظرفیت های مردمی برای آموزش در محلات ضروری بوده و هم اکنون ۷ تیم اجتماع محور با مجوز بهزیستی در محیط های شهری و روستایی شهرستان اردکان در زمینه آموزش و آگاه سازی مردم در حوزه اعتیاد و پیشگیری از آن فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف این نهاد حمایتی  پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان است ، افزود: یکی از دستگاه‌هایی که در حوزه اعتیاد درگیر بوده و خدمات ارائه می‌کند، سازمان بهزیستی است که در سه بخش درمان و بازتوانی اعتیاد ، کاهش آسیب  و نیز پیشگیری از اعتیاد خدمات ارائه می‌دهد.

پایدارفر تصریح کرد: سازمان بهزیستی با تقویت و توسعه و تشکیل تیم های اجتماع محور سعی در پیشگیری و افزایش سطح آگاهی مردم دارد و برگزاری برنامه های فرهنگی، مسابقات فرهنگی و ورزشی و دوره های پیشگیری از اعتیاد از فعالیت هایی است که توسط اعضای تیم و تسهیلگران بهزیستی اجرا می شود.  

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت : در سال گذشته بیش از ۲هزار نفر در شهرستان اردکان تحت پوشش برنامه اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته اند ودر راستای تسهیل اشتغال ، توانمند سازی  و بازگشت بهبودیافتگان به اجتماع  در سال گذشته به تعداد ۳۲ نفر از  بهبود یافتگان وام خود اشتغالی پرداخت شده است.

پایدارفر ادامه داد : در حوزه درمان معتادان ۲ مرکز درمان سرپایی و یک مرکز اقامتی میان مدت(کمپ) تحت نظارت بهزیستی در شهرستان وجود دارد که در سال گذشته ۵۲۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: برگزاری جلسات بهبودی ، برگزاری جلسات گروهی، برگزاری جلسات خانواده و پیگیری و ادامه بهبودی پس از ترخیص از مراکز حداقل تا ۶ ماه از دیگر خدماتی است که مراکز اقامت میان مدت به معتادان ارائه می کنند.

انتها ی پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.