خراسان شمالی-مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین مصوبه هیات دولت ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت بخش کشاورزی و عشایری خسارت دیده ناشی از وقوع سیلاب های مکرر در استان اختصاص یافته است.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت سیل خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، جواد نظری اظهار داشت: از مجموع این اعتبار تاکنون ۵۰ درصد وارد استان شده و مابقی نیز در مراحل پرداخت قرار دارند.

وی افزود: همچنین اعتبارات لازم برای احداث و تعمیر ۶ هزار و پنج فقره از واحدهای آسیب دیده روستایی و ۴۴۵ واحد شهری نیز در قالب تسهیلات برای استان مصوب شده است.

نظری گفت: این در حالی است که در این مصوبه اعتبار خوبی نیز برای اسکان موقت مردم روستاهایی که دچار رانش شده‌اند دیده شده است.

وی اظهار داشت: همچنین علاوه بر این اعتبارات، ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای هزینه‌های پشتیبانی بنیاد مسکن در حوزه آواربرداری، زیرسازی و آماده سازی و تسطیح به این نهاد اختصاص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال نیز در بخش تملک دارایی برای امور مربوط به بازسازی تاسیسات داخلی روستا و امور روبنایی از قبیل آسفالت، احداث کانال و جوی و جدول و… به بنیاد مسکن اختصاص یافته است.

وی گفت: پیش از این نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش هزینه‌ای وارد استان شده بود که در قالب تنخواه هزینه شد.

منبع: ایرنا

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.