رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: نمایشگاه نقاشی «فریاد سنگ» حاصل استخراج تعدادی از نقاشی‌های منتخب هنرمندان حوزه هنری است و با دیدن این آثار متوجه می‌شویم حوزه هنری از بدو تأسیس اهتمام جدی به بحث فلسطین داشته است و این را به خوبی می‌توان در آثار هنرمندان شاهد بود.

حوزه هنری از بدو تأسیس اهتمام جدی به بحث فلسطین داشته است/ استخراج آثار هنرمندان از گنجینه

مسعود شجاعی طباطبایی رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در حاشیه افتتاح نمایشگاه «فریاد سنگ» در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی قدس آنلاین با اشاره به برنامه های حوزه هنری به مناسبت روز قدس گفت: هر ساله حوزه هنری برنامه های متنوعی را در این ایام تدارک می بیند و امسال نیز به مناسبت روز قدس چندین نمایشگاه برگزار کرده ایم. نمایشگاه نقاشی «فریاد سنگ» یکی از این کارهاست که در واقع مجموعه‌ای از آثار منتخب هنرمندان حوزه هنری است که این آثار از گنجینه حوزه هنری انتخاب شدند و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: در عین حال در نگاه خانه ای که مدت هاست فعالیت خودش را با رویکرد «یک هنرمند، یک اثر» آغاز کرده است، کاری از استاد عبدالحمید قدیریان را رونمایی کردیم و در خلال آن از کتاب مجموعه آثار ایشان هم رونمایی شده است. این نگاه خانه که مدتی است فعالیت خود را در حوزه هنری آغاز کرده با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده و عموما آثاری که در این بخش رونمایی می شوند مورد توجه قرار می گیرند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تصریح کرد: ضمن این که ۴۰ پوستر تحت عنوان «عوده القرن» با محوریت مقاومت و فلسطین هم در راهروهای نگارخانه رونمایی شده است که این آثار توسط هنرمندان گرافیست در ورک شاپی در مشهد تولید شدند. برای هنرمندان خالق این آثار خیلی مهم بود که این پوسترها دیده شوند. البته بد نیست اشاره کنم که پیش از این نمایشگاه و به مناسبت یوم النکبه این آثار در فضای مجازی به نمایش گذاشته شد و هدف بعدی ما این است که این آثار نه تنها در ایران بلکه در بسیاری کشورها نیز به نمایش درآید.

وی درباره نمایش این آثار در سطح شهر تاکید کرد: من در جریان تلاش این دوستان برای نمایش این آثار در روز قدس نیستم اما آن چیزی را که وظیفه ما بوده انجام دادیم و آنها را در حوزه هنری به نمایش گذاشتیم.

شجاعی طباطبایی درباره استخراج تابلوها از گنجینه حوزه هنری گفت: این تابلوها به صورت دوره‌ای و در مناسبت‌های مختلفی از گنجینه خارج می‌شوند و در معرض دید عموم قرار می گیرند. نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است این است که حوزه هنری از بدو تاسیس اهتمام جدی به بحث فلسطین داشته است که این مسئله جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: در بازدیدی که با آقای قدیریان از این نمایشگاه داشتیم ایشان به من تابلویی را نشان دادند که سال ۶۰ آن را خلق کردند و در این اثر فلسطین را می‌بینید و سه رنگ در آن به کار رفته که تداعی کننده پرچم ایران است و می بینیم که حتی گذر زمان هم این نگاه را کهنه نکرده است و ایران همیشه مدافع حقوق فلسطین بوده است. هنرمندان حوزه هنری همیشه اهتمام ویژه ای به بحث فلسطین داشتند و این نقاشی ها منتخبی از این آثار است که در این ایام به نمایش گذاشته شده است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند از ۷ تا ۳۰ خرداد ماه، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ به حوزه هنری مراجعه کنند.

انتهای پیام/
 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.