عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق ضمن انتقاد از نقض قانون اساسی عراق توسط نظامیان تروریست آمریکایی، تأکید کرد که واشنگتن در تلاش است که پایگاه عین الاسد به یک فرودگاه نظامی بدل شود.

نماینده عراقی: آمریکا به دنبال تبدیل کردن «عین الاسد» به یک فرودگاه نظامی است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از تحرکات تنش‌زای ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

«کریم المحمداوی» عضو این کمیته به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که گسترش پایگاه هوایی «عین الاسد» در استان «الانبار» (غرب عراق) یک مسئله خطرناک است که باید مورد توجه قرار گیرد.

المحمداوی تأکید کرد که واشنگتن برای حمله به جمهوری اسلامی ایران از خاک عراق و به ویژه پایگاه عین الاسد برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا در تلاش است که عین الاسد «یک فرودگاه نظامی باشد»، تصریح کرد که دولت فدرال ملزم است که مانع این اقدام آمریکا شود.

این نماینده عراق با تأکید بر اینکه عراق باید بین تهران و واشنگتن نقش میانجی را ایفا کند، در علت این مسئله گفت که از این طریق تنش کاهش می‌یابد؛ «زیرا عراق قبل از همه، از این جنگ متضرر خواهد شد».

المحمداوی گسترش پایگاهها توسط آمریکا در عراق را «تهدید آشکاری برای ایران» دانست و خاطر نشان کرد که این اقدام، نقض قانون اساسی عراق است که بر عدم استفاده از خاک این کشور برای حمله به کشورهای همسایه تأکید دارد.

وی همچنین اظهار داشت که مسئولیت همه رفتارهای خارج از قانون نیروهای آمریکا بر عهده ریاست پارلمان و نخست وزیری عراق است؛ زیرا این دو نهاد، درخواست نمایندگان و ملت عراق مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از عراق را نادیده گرفتند.

این نماینده مجلس عراق در پایان نسبت به گسترش پایگاههای جنگی و عدم بازخواست آمریکاییها به خاطر اقدامات آنان در قبال تهران به دولت عراق هشدار داد.

«قصی الانباری» رئیس دفتر سازمان «بدر» در استان الانبار هم دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاههای نظامی خود در الانبار، با نصب پلاکارد، نسبت به نزدیک شدن به این پایگاهها هشدار داده‌اند.

یک منبع امنیتی حاضر در الانبار اواخر اردیبهشت ماه گذشته خبر داد که نظامیان آمریکاییِ حاضر در پایگاه عین الاسد در حال گسترش این پایگاه هستند (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.